اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

برای مقابله با حوادث همواره آماده باشیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان گفت: برای مقابله با حوادث همواره آماده باشیم و تهدیدها و بحران‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

برای مقابله با حوادث همواره آماده باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا اسماعیلی در همایش مدیریت بحران در حوادث و بلایای طبیعی که امروز در کتابخانه آیت‌الله محمدی برگزار شده بود، اظهار داشت: پیش‌گیری در وقوع حوادث مهم‌ترین کاری است که در مواقع بحران می‌توانیم انجام دهیم و این امر مصداق جمله «علاج واقعه را قبل از وقوع کردن» است.

وی تصریح کرد: بعضی از بحران‌ها طبیعی هستند و ما در آن نقشی نداریم ولی می‌توانیم از بروز آنها جلوگیری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان گلپایگان با بیان اینکه برخی از بحران‌ها در اثر به هم ریختن و عدم توازن در طبیعت به وجود می‌آید، گفت: اگر برنامه‌ریزی و ساز و کار مناسب داشته باشیم این تهدیدها را می‌توانیم به فرصت و یک وضعیت مطلوب تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته سیلاب مزارع را نابود می‌کرد ولی امروزه با ساخت سد و جمع‌آوری آب در پشت سدها از این موهبت الهی نهایت استفاده را می‌بریم.

اسماعیلی تأکید کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران باید همواره برای مقابله با حوادث آماده باشند و به حوادث اجازه بروز ندهند.

*اصفهان مقام نخست را در عملیات امداد جاده‌ای کشور به خود اختصاص داده است

در ادامه معاون سازمان هلال‌احمر استان اصفهان گفت: داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بزرگ‌ترین سرمایه‌های کشور هستند و همواره در مواقع خطر و بحران‌ها در صحنه حاضر می‌شوند.

خانبازی افزود: در ایام نوروز دو اکیپ امدادی ثابت و سیار در شهرستان گلپایگان به فعالیت مشغول بودند و خدمات شایسته‌ای در ایام نوروز انجام دادند.

وی گفت: در بحث کیفیت و کمیت و فعالیت‌ها و عملیات امداد و نجات، استان اصفهان مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون سازمان هلال‌احمر استان اصفهان تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر آمار خوب و موفقی در زمان حاضر شدن بر سر صحنه حوادث ثبت کرده است و تلاش امدادگران و اورژانس هلال‌احمر ستودنی است.

به گزارش فارس، در ادامه همایش از کتاب طرح جامع مدیریت بحران گلپایگان توسط مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان، امام جمعه، فرماندار، معاون سازمان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان رونمایی شد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول