اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با هفته احسان و نیکوکاری

دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات گفت: هم‌زمان با هفته احسان و نیکوکاری دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات برگزار می‌شود.

دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در اصفهان برگزار می‌شود

زاون قوکاسیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات به منظور گسترش هرچه بیشتر فرهنگ احسان و نیکوکاری و سنت خیراندیشی، همیاری، نوع‌دوستی و همدلی در میـان مردم به ویژه جوانان اقدام به برگزاری دومین جشنواره ملی فیـلم کوتاه حسنات با بهره‌گیری از رساترین زبان هنر یعنی سینما کرده است.

وی افزود: کل آثار راه یافته به دبیرخانه جشنواره حدود 750 اثر است که 150 عدد از آنها در بخش‌های مختلف توسط هیئت داوران انتخاب شده و در حال داوری است.

دبیر دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با اشاره به اینکه داوران در سه بخش فیلم‌های داستانی، فیلم‌های مستند و بخش فیلمنامه به داوری آثار می‌پردازند، تصریح کرد: در بخش فیلم‌های داستانی و پویانمایی کیومرث پوراحمد (کارگردان)، ناهید طباطبایی ( داستان‌نویس)، عباس گنجوی (تدوینگر) به داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره می‌پردازند.

وی افزود: مهناز افضل (مستندساز و بازیگر)، فرهاد ورهرام( مستند ساز) و غلامرضا مهیمن در بخش فیلم‌های مستند و علی خدایی (نویسنده)، جمشید ارجمند ( منتقد و مترجم)، مینو فرشچی (فیلم‌نامه‌نویس) نیز در بخش فیلمنامه به داوری آثار مشغول هستند.

قوکاسیان درباره آثار رسیده به بخش فیلمنامه تصریح کرد:  از مجموع ۲۳۱ فیلمنامه ارسالی، ۳۶ فیلمنامه از شهرهای آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، اهواز،ایلام، تبریز، تهران، قوچان، دزفول،شهرکرد، شیراز، قزوین، قم، مشهد، همدان، کردستان، کرمان و یاسوج به بخش مسابقه راه یافت.

وی افزود: در بخش تجربه نخست، ۱۲ فیلمساز از شهرهای اصفهان، تهران، اردبیل و همدان به رقابت می‌پردازند.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه حسنات در ادامه گفت: در بخش جایزه بزرگ جشنواره شهروز آقایی‌پور با فیلم دیوار، سید سجاد موسوی با فیلم قطره قطره، ناصر ناصرپور با فیلم آمین، امیر حسین ترابی با فیلم‌های خانواده سالم، آلزایمر و آخر خط، شهرام میراب اقدم با فیلم وقتی همه چیز تمام می‌شود، میر عباس خسروی نژاد با فیلم کلاس پنجم ب، فرامک سلیمانی با فیلم راه خانه، فرید مزروقی با فیلم امضا، فریبرز آهنین با فیلم رویای آرزو، جلال بهمنی با فیلم فرشته بی‌بال رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: از مجموع ۵۲ اثر پویانمایی ارسالی، ۲۶ فیلم کوتاه پویانمایی از شهرهای اردبیل، اصفهان، ارومیه، تهران، سمنان، سنندج، شیراز، لاهیجان، مشهد، مهاباد، همدان و کرمانشاه به بخش مسابقه راه یافتند که فیلمسازان تهران و ارومیه به ترتیب با شش و چهار فیلم بیشترین آثار را در بخش مسابقه پویانمایی به خود اختصاص داده‌اند.

قوکاسیان تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده حدود یک هزار و 800 دقیقه فیلم کوتاه داستانی، مستند و پویانمایی از ۱۴۵ فیلمساز کشور در بخش مسابقه جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود که مجوز نمایش آنها توسط اداره کل ارزشیابی معاونت سینمایی وزارت ارشاد صادر شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۱۰۱ فیلمساز از ۲۶ شهر کشور و ۴۴ فیلمساز از شهر اصفهان طی چهار روز برگزاری جشنواره به رقابت می‌پردازند.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه حسنات با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان اصفهان با دبیرخانه جشنواره همکاری می‌کنند، بیان داشت: تا این لحظه سالن‌ نمایش مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان برای نمایش فیلم‌های بخش مسابقه از ساعت 9 صبح تا 11 شب انتخاب شده است.

وی افزود: همچنین از سالن سوره حوزه هنری برای نمایش فیلم‌های سینمایی برای عموم مردم و از سالن نگارستان امام خمینی (ره) برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی استفاده می‌شود.

قوکاسیان در ادامه تصریح کرد: در بخش جنبی جشنواره آثار ارد زند و حسن بنی‌هاشمی از مستندسازان برجسته کشور به نمایش درمی‌آید ضمن آنکه فیلم‌های بلند سینمایی مصائب چارلی، فصل باران‌های موسمی، ندارها و گلچهره که مضامین مرتبط با احسان و نیکوکاری دارند در سالن نمایش سوره برای استفاده عموم به نمایش درمی‌آید.

وی درباره جوایز جشنواره نیز گفت: موضوع جایزه بزرگ جشنواره احسان و نیکوکاری از منظر کودک و نوجوان بوده و مبلغ آن معادل ۲۰ میلیون ریال است و جوایز دیگری نیز در نظر گرفته شده است.

این دبیر اجرایی با اشاره به اینکه استانداری اصفهان نیز از برگزاری این جشنواره حمایت کرده است، اضافه کرد: علاوه بر جوایز دبیرخانه جشنواره بهزیستی و حوزه هنری نیز قرار است به طور جداگانه جوایزی به برندگان این جشنواره اهدا کنند.

به گزارش فارس، زمان برگزاری دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات ۱۴ تا ۱۷ اسفندماه است و شامگاه ۱۷ اسفندماه مراسم اختتامیه جشنواره با حضور فیلمسازان و اهالی سینما در اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول