اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز از جشنواره فیلم کوتاه حسنات

استقبال مخاطبان از فیلم‌های کوتاه مثال‌زدنی بود

خبرگزاری فارس: نخستین روز از دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در حالی به پایان رسید که استقبال مخاطبان از فیلم‌های کوتاه روز نخست مثال‌زدنی بود.

استقبال مخاطبان از فیلم‌های کوتاه مثال‌زدنی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در آغازین روز از دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات علاقه‌مندان فیلم‌های کوتاه در اصفهان یک ساعت قبل از آغاز اکران فیلم‌ها در سالن آمفی‌تئاتر تالار استاد فرشچیان گرد هم آمدند تا به تماشای فیلم‌های کوتاه در پنج سانس بپردازند.

می‌توان گفت بیشتر فیلم‌ها با استقبال خوب و تشویق تماشاگران رو به رو شد ضمن اینکه حضور جمشید ارجمند، عباس گنجوی و غلامرضا مهیمن داوران جشنواره امسال در بین فیلم‌سازان جوان سبب اشتیاق دوچندان حاضران در سالن شده بود.

گزارش فارس حاکی است به جای بخش نقد و بررسی فیلم‌های بخش مسابقه فیلم مستند "زن در سایه‌ ام.اس" ساخته زهرا نیازی، "فرشته‌ای روی شانه راست من" ساخته آزاده بی‌زارگیتی به عنوان فیلم‌های بخش جنبی مسابقه به نمایش درآمد و مروری نیز بر آثار حسن بنی‌هاشمی کارگردان انجام شد.

هم‌چنین در سالن سوره حوزه هنری اصفهان فیلم "ندارها" همراه با جلسه نقد و بررسی با حضور محمدرضا عرب به نمایش درآمده است.

زاون قوکاسیان دبیر اجرایی دومین جشنواره فیلم کوتاه حسنات در حاشیه برگزاری نخستین روز جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: رشد کمی و کیفی فیلم‌هایی که امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال شده با سال گذشته قابل مقایسه نیست و بسیار پیشرفت کرده است، اگر به طور مطلق به بررسی فیلم‌ها نپردازیم و این نکته را در نظر بگیریم که این جشنواره یک جشنواره موضوعی است می‌توان گفت، فیلم‌های ارائه شده به جشنواره امسال نسبت به فیلم‌هایی که در سال‌های اخیر ساخته می‌شود خوب و مناسب است.

دبیر اجرایی دومین جشنواره فیلم کوتاه حسنات تصریح کرد: با توجه به اینکه فیلم‌ها را پیش از آغاز جشنواره به طور کامل دیده‌ام می‌توانم پیش‌بینی کنم که امسال جشنواره با کیفیت‌تری را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم که اکثر فیلم‌های آن شاخص هستند. 

از مهم‌ترین برنامه‌های جشنواره امسال برگزاری مراسم بزرگداشت برای اساتید این هنر مانند ارد زند، ملکه رنجبر و فرهاد فارسی است.

قوکاسیان تأکید کرد: از جمله ویژگی‌های جشنواره دوم این است که مقارن با هفته نیکوکاری آغاز شده و نکته شاخص در جشنواره امسال نیز حضور فیلم‌سازان شهرستانی و تعداد قابل توجه  فیلم‌های رسیده به جشنواره در مقایسه با سال گذشته است.

به گزارش فارس، نخستین روز از اکران فیلم‌های بخش مسابقه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با نمایش 36 فیلم در بخش  مستند، داستانی و انیمیشن در حالی به پایان رسید که جلسه نقد و بررسی فیلم‌های بخش مسابقه که طبق اعلام دبیرخانه جشنواره به رسانه‌ها قرار بود از ساعت 19.30 دقیقه در تالار فرشچیان برگزار شود که به روز دوم موکول شد و به جای آن چند فیلم مستند از بخش جنبی جشنواره به نمایش درآمد که با ابراز احساسات و تشویق حاضران همراه بود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول