اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین بنیاد شهید استان اردبیل:

اردبیل 16 هزار ایثارگر مفتخر به مدال انقلاب دارد

خبرگزاری فارس: جانشین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: استان اردبیل 16 هزار و 120 ایثارگر با مدال افتخار شهادت، جانبازی و آزادگی انقلاب دارد.

اردبیل 16 هزار ایثارگر مفتخر به مدال انقلاب دارد

جواد انزابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از این بین اردبیل مفتخر به 3 هزار و 400 شهید، 12 هزار جانباز پر افتخار و 720 آزاده سرفراز است که در دوران دفاع مقدس با رشادت خود از استان ولایت‌مدار اردبیل در شان و مقام صیانت کردند.

وی ادامه داد: از 12 هزار جانباز دوران دفاع مقدس 7 هزار جانباز با درصد بالای 25 و مابقی نیز پایین‌تر از این رقم در قید حیات هستند و همچنان نشان جهاد و ایثار را بر پیشانی دارند.

این مسئول با بیان اینکه 720 آزاده سرفراز در این استان امروز در سنگر دفاع از ارزش‌های انقلاب حریم‌دار دیانت و پایمردی هستند، افزود: همچنان 170 خانواده استان اردبیل چشم انتظار فرزندان جاوید الاثری هستند که اجساد آنها به نام پیدا نشده است.

جانشین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با تجلیل از مقام مادران، پدران و همسران شهدای جاوید الاثر ابراز داشت: خانواده‌هایی را سراغ داریم که بیش از سه دهه است چشم‌ انتظار فرزندان‌شان هستند و با تشییع پیکر شهدای گمنام بوی فرزندان‌شان را استشمام کرده و در فراق آنها با عهد و پیمانی که با شهدای گمنام می‌بندند تسکین می‌یابند.

انزابی دوران هشت سال دفاع مقدس را دوران سراسر عزت، شکوه و عظمت برای ایرانیان در ستایش مردان قد علم کرده در برابر زورگویان توصیف کرد و افزود: این دوران طلایی سند بالندگی نظام ماست که همچنان آثار آن در جامعه متبلور است.

وی گفت: در هفته جاری شهدای گمنام بر بال ملائک با حضور اقشار مختلف مردم در این استان تشییع می‌شوند و همه خانواده‌ها با آغوشی گرم پذیرایی پرندگان بال و پر سوخته‌ای می‌شوند که با شجاعت خود ایران پر افتخار امروز را به یادگار گذاشتند.

این مسئول بیان داشت: عطر شهادت در جای جای استان اردبیل به مشام می‌رسد و مردم در یک استقبال بی‌نظیر از شهدای گمنام در حقیقت لبیک واقعی به حرکت و آرمان سید‌الشهدا در کربلا و امام و رهبر معظم انقلاب در عصر معاصر می‌گویند.

جانشین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل تصریح کرد: بسیاری از پدران و مادران این شهیدان با تاسی به حضرت علی اکبر و قاسم (ع) فرزندان‌شان را راهی جبهه‌های حق علیه باطل کردند تا در قربانگاه وفاداری به نظام و امام تجلی واقعی از دیانت و شجاعت را به نظاره بنشینند.

انزابی در پایان سخنان خود همه اهالی استان را به حضور باشکوه در آیین تدفین و تشییع پیکر شهدای گمنام دعوت کرد و افزود: مردم استان شایسته‌ترین سرود وفاداری به نظام و آرمان امام را این هفته در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) سر داده و این بانگ را برای خنثی کردن توطئه دشمنان به گوش استکبار جهانی می‌رسانند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول