اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

پایبندی ملت ایران، باج‌خواهی غرب را خنثی کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبیک گفت: پایبندی ملت ایران در حمایت از نظام، باج‌خواهی‌های غرب علیه انقلاب اسلامی را خنثی کرد.

پایبندی ملت ایران، باج‌خواهی غرب را خنثی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آبیک در مسجد ولی عصر (عج) اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات سال گذشته، بیداری اسلامی در منطقه، شکست پروژه غربی و عربی در سوریه با نقش‌آفرینی ایران، فتوای رهبر فرزانه مبنی بر اینکه دین اسلام اجازه ساخت سلاح‌های کشتار جمعی و اتمی را نمی‌دهد، تحریم نفت ایران و بحران سوخت انرژی در غرب و هوشمندانه و ابتکاری عمل کردن تیم هسته‌ای ایران سبب شد تا نظام سلطه، غنی‌سازی هسته‌ای ایران اسلامی را به رسمیت بشناسد و تمام بافته‌های 10 ساله نظام سلطه را پنبه کند.

وی افزود: اگر غرب صداقت داشته باشد، که ندارد، باید قطعنامه‌های صادر شده علیه ایران را باطل، تحریم‌ها را لغو و تهدیدات را کنار بگذارد.

این مسئول با اشاره به تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل در سال 58 تصریح کرد: در اوایل انقلاب، سپاه نقش یک نیروی شهری و حفظ نظم عمومی را بر‌عهده داشت که با اوج‌گیری دسیسه‌های گروهک منافقین به طور جدی مقابله با اشرار و ضدانقلاب را آغاز کرد.

امام جمعه آبیک ادامه داد: امروز نیز سپاه علاوه بر فعالیت‌های رزمی، آموزشی و دفاعی، سازندگی عرصه‌های مختلف را بر عهده گرفته است.

موسوی، خلوص، فداکاری، رشادت، محبوبیت و فعالیت‌های سپاه را به برکت دین اسلام برشمرد و افزود: سپاه مولود انقلاب است لذا به همراه نیروهای مسلح دیگر، سربازان خدا، قرآن و حقیقت و برترین ارزش‌های انسانی محسوب می‌شوند.

* خطبه‌های حضرت زهرا (س)، آیینه تمام نمای قرآن و اسلام است

خطیب جمعه آبیک در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: خطبه‌های حضرت زهرا (س) آیینه تمام نمای قرآن کریم و اسلام است.

موسوی افزود: حضرت زهرا در طول مدت عمر کوتاهشان در دو جمع زنان و مردان سخنرانی ایراد کرد که خطبه‌های ایشان شاهکار بزرگ این بانوی بزرگوار اسلام محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: حضرت فاطمه(س) در فرازهایی از خطبه‌های خود فرموده‌اند: خدا ایمان را برای پاک کردن انسان از پلیدی‌ها، نماز را برای جلوگیری از تکبر، روزه را برای تثبیت اخلاص، زکات را برای افزایش رزق و پاکی نفوس، حج را برای استحکام اسلام، عدالت را برای آرامش دل‌ها و اطاعت از خاندان اهل بیت (ع) را برای نظام میزان اجتماعی واجب کرده است.

امام جمعه آبیک با اشاره به نقش تقوا و پرهیزگاری در انسان گفت: خدای متعال انسان مؤمن را هیچگاه رها نمی‌کند و از تمام بلاها محفوظ می‌دارد.

موسوی به سرگردانی قوم بنی اسرائیل به دلیل تمرد از دستور حضرت موسی (ع) طبق آیه 24 و 25 سوره مبارکه مائده اشاره و اضافه کرد: خدای متعال ورود بنی‌اسرائیل به بیت‌المقدس را 40 سال بر بنی‌اسرائیل ممنوع کرد و آنان را در زمره فاسقین قرار داد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول