اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کوفی عنان در دیدار با احمدی‌نژاد:

جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ و تأثیرگذار در تحولات فرامنطقه‌ای است

خبرگزاری فارس: کوفی‌ عنان نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم و بزرگ دانست که نقش بسزایی در تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارد.

جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ و تأثیرگذار در تحولات فرامنطقه‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از هرمزگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری کوفی عنان با ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس جمهور و مسئولان جمهوری اسلامی ایران، افزود: بهترین راه پایان دادن به مناقشات در سوریه دوری از هر گونه درگیری نظامی و ایجاد فضایی برای صلح و آرامش و اعمال استراتژی مناسب در جهت دست‌یابی به آینده روشن است.

وی ادامه داد: نظرات و دیدگاه‌های رئیس جمهور و مقامات جمهوری اسلامی ایران در این مسئله برای ما مهم است.

رئیس جمهور نیز در این دیدار مسئله سوریه را با عدم دخالت بیگانگان قابل حل دانست و گفت: مأموریت شما در قبال مسائل این کشور مأموریتی بسیار سنگین است و امروز مسائل خاورمیانه و اتفاقاتی که در حال رخ دادن است پیچیده شده که با ورود عوامل گوناگون پیچیده‌تر هم شده است.

احمدی‌نژاد با تأکید بر رعایت حقوق همه مردم از جمله سوریه، اظهار داشت: اجرای هر طرح و راهکاری در سوریه باید فارغ از فشارها و دخالت‌های دیگران باشد و هرگونه خشونت در این کشور باید متوقف شود.

رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه امروز ناتو از بیان هدف خود مبنی بر تسلط بر منطقه ابائی ندارد و تلاش می‌کند تا تسلط خود را به شرق گسترش دهد، خاطرنشان کرد: در این شرایط مسئولیت و مأموریت سازمان ملل و نماینده این سازمان بسیار سنگین است و آزمایشی بزرگ پیش روی این سازمان قرار گرفته است.

وی بیان اینکه قطعاً فشارهای اروپا، آمریکا و اسلحه ناتو نمی‌تواند مسائل و مشکلات را حل کند، اظهار داشت: حل ریشه‌ای مسائل منطقه در گرو اجرای عدالت و حفظ کرامت مردم و عدم دخالت بیگانگان در امور داخلی آنها است.

رئیس جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری و کمک در راستای اجرای عدالت و احقاق حقوق اساسی مردم است و باید به عنوان افرادی مستقل از کسانی که تحت فشار قدرت‌های بزرگ قرار دارند، از حقوق ملت‌ها حمایت کرده و مسائل را با تفاهم حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/ر20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول