اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه:

تربیت روحانیون حج از برکات جمهوری اسلامی است

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: از برکات جمهوری اسلامی تلاش در راستای تربیت و اعزام طلاب کارگزار و خادم حج است که نمونه‌ای بی‌نظیر در بین کشورهای مسلمان تلقی می‌شود.

تربیت روحانیون حج از برکات جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالفتاح نواب در همایش طلاب و روحانیون عمره‌گزار سال 91 که عصر امروز در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، به تبیین مسائل پیرامون پیش نیازهای حج عمره پرداخت و اظهار داشت: رعایت پیش نیازهای سفر حج، می‌تواند به بهره‌مندی بیشتر عمره‌گزار از فضای معنوی و روحانی حج کمک شایانی کرده و فرد را به تعالی بیشتری هدایت کند.

وی ادامه داد: در گذشته پیش نیازهای سفر عمره زیاد بود ولی با توجه به برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی زحمات اسکان و تغذیه در سفر حج، از بین رفته و صرفا حاجیان باید به رعایت اصول حج بپردازند و از این روی می‌توان گفت که نظام اسلامی بسیاری از موانع حج را از بین برده است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور ابراز داشت: نخستین قدم برای تشرف به عمره، آمادگی معنوی است و اگر انسان از نظر معنوی و روحی و روانی آماده این سفر نباشد، از برکات آن محروم می‌ماند.

نواب ادامه داد: یکی از ملزومات پیش از سفر که در روایات ما تاکید بسیاری بر آن شده است، ادای دین و قرض و حقوق دیگران است که عدم به جای آوردن آن، مانع استجابت دعا و قبولی اعمال می‌شود.

وی توجه به امرالحاج را یکی از ارکان مهم این سفر دانست و گفت: توجه ویژه به حضرت ولی عصر(عج) و حضرات معصومین(ع) در سفر حج و دعا برای سلامتی امام زمان(عج)، طواف به نیت معصومین(ع) و وداع با اماکن مقدس مکه و مدینه از مهم‌ترین کارهایی است که برکت این سفر را ازدیاد می‌بخشد.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اهمیت پاکسازی درونی به منظور انجام اعمال حج اظهار داشت: توبه و برائت از گناه، انتخاب همسفری که در این سفر ما را به انجام اعمال خالص‌تر سوق دهد و همچنین تلاش در راستای بهره‌گیری معنوی از این فضا، از جمله مهم‌ترین افعالی است که باید از سوی حاجیان و طلاب کارگزار عمره مورد توجه واقع شود.

نواب تفاهم و همکاری جمعی را از دیگر ضروریات سفر حج عنوان کرد و گفت: پرهیز از تفرقه و هماهنگ بودن با کاروان، مدیران و مردم از نکات قابل توجه و مهم در این سفر به شمار می‌رود؛ همچنین طلاب باید پیش زمینه‌های ذهنی مناسبی نسبت به اماکن زیارتی و تاریخی در حوزه تاریخ اسلام داشته باشند تا با توجه و معرفت کامل به این مکان‌ها مشرف شوند.

وی با ذکر این مطلب که هیچ کشوری همچون جمهوری اسلامی ایران در زمینه روحانیون خادم کاروان‌های حج در میان کشورهای اسلامی سرمایه گذاری نکرده است، خاطرنشان کرد: این مسئله از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید قدر آن را دانست و در زمینه افزایش بهره مندی مردم از این سفر معنوی فعالیت کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول