اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

مذاکرات استانبول مطلوب بود/ ایران در گفت‏وگوها سربلند شد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‏فقیه در استان و امام جمعه سمنان با مطلوب خواندن مذاکرات استانبول گفت: جمهوری اسلامی ایران در گفت‏وگوها سربلند شد.

مذاکرات استانبول مطلوب بود/ ایران در گفت‏وگوها سربلند شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‏های وحدت‏بخش نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور پرشور مردم سمنان در مسجد امام این شهر برگزار شد، اظهار کرد: مذاکرات هسته‏ای مقامات جمهوری اسلامی ایران در شهر استانبول ترکیه در حقیقت باعث سربلندی کشورمان در جهان شد.

وی برگزاری مذاکرات هسته‏ای در کشور ترکیه را نقطه آغازی برای اقتدار بیشتر کشورمان و ملت ایران در جهان توصیف کرد.

امام جمعه سمنان گفت: این مذاکرات از چند نظر به نفع ایران بود و از جهات بسیاری به سود جمهوری اسلامی ایران تمام شد و در اصل یک نوع پیروزی و سربلندی قابل تقدیر برای ملت و دولت ایران محسوب می‏شود.

شاهچراغی اظهار کرد: ایران قبل از اینکه در این گفت‏وگوها حضور یابد، برای انجام این مذاکرات به خوبی آماده شده بود و در عین حال، هیچ پیش‏شرطی را نیز قبول نکرد.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی باید دانست که دعوت به مذاکره نیز از سوی خود غربی‏ها و کشورهای 1+5 انجام شد و این نشان می‏دهد که جمهوری اسلامی ایران همواره استقلال خود را حفظ کرده و غربی‏ها وقتی پیش‏قدم شده‏اند، به معنی نیازمندی آنها به ایران است.

امام جمعه سمنان افزود: در ادامه، مکان بعدی برای انجام مذاکرات هسته‏ای نیز از سوی جمهوری اسلامی ایران تعیین شد و این نشان می‏دهد که کشورمان در این گفت‏وگو تعیین‌کننده بوده است.

شاهچراغی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حقیقت با حضور در استانبول از فرصت مناسب به وجود آمده برای پیشبرد اهداف خود به خوبی استفاده کرد، گفت: ایران در این گفت‏وگوها توانست حرفش را به گوش جهانیان برساند و این مذاکرات نتایج مثبتی برای کشورمان به همراه داشت.

وی با تأکید مجدد بر اینکه "داشتن انرژی صلح‏آمیز هسته‏ای حق ایران است"، تصریح کرد: آمریکایی‏ها و دول غربی باید بدانند که ایران حتی یک گام از داشتن این حق مسلم خود کوتاه نخواهد آمد.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: وقایع خوبی برای کشورمان در این مدت رخ داد، اما ملت ایران هم‌چنان با وجود همه این مسائل، آمریکا را "شیطان بزرگ" می‏دانند و هرگز حاضر به سازش در برابر ایالات متحده آمریکا نیستند.

شاهچراغی افزود: همه می‏دانند که آمریکایی‏ها هیچ وقت دست از سر ایران بر نداشته‏اند و از این پس نیز سیاست‏های خصمانه خود را پی خواهند گرفت و آنها تنها به فکر منافع خویش هستند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول