اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

نیاز غرب به مذاکره با ایران حیاتی است/اظهارنظرهای پس از مذاکرات مدیریت شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: با وجود اهمیت اکسیژن برای تداوم زندگی، نیاز امروز سردمداران غرب به مذاکره با جمهوری اسلامی ایران از اکسیژن هم مهم‏تر است.

نیاز غرب به مذاکره با ایران حیاتی است/اظهارنظرهای پس از مذاکرات مدیریت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران حجت‏الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی ظهر امروز در آیین دشمن‏شکن و عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند که با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد اظهار داشت: نیاز حیاتی و مبرم امروز اوباما، سارکوزی و سایر سران ملل غربی، مذاکره با ایران است.

وی ادامه داد: البته این نیاز سردمداران غربی ربطی به علاقه آنها به منافع امت اسلامی ایران ندارد؛ بلکه تنها هدفشان دنبال کردن منافع خود و احزاب متبوعشان است.

علاءالدینی با اشاره به پیشینه سیاه سران غربی در پیگیری منافعشان به هر قیمتی یادآور شد: در حمله نظامی بدون فرجام نیروهای آمریکایی به صحرای طبس می‏توان به خوبی دنبال کردن منافع از سوی سران غربی را با توسل به هر وسیله و به هر قیمتی مشاهده کرد.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: امام راحل عظیم‏الشأن (ره) پس از شکست مفتضحانه آمریکا در آن حمله نافرجام فرمودند که "کارتر برای وصول به ریاست جمهوری حاضر است به هر جنایتی دست بزند و دنیا را به آتش بکشد؛ شواهد این مدعی یک به یک پدیدار می‏شود؛ اشتباه کارتر در آن است که به خیال خود می‏تواند با این مانورهای احمقانه ملت ایران را که برای آزادی اسلام عزیز از هیچ کوششی رویگردان نیستند (از ادامه مسیر) منصرف کند".

وی اضافه کرد: غرب در سال 59 احساس می‏کرد که تامین منافعش در حمله مستقیم نظامی به ایران نهفته است؛ اما بنای حرکات امروز استکبار بر مبنای مقاومت امت اسلامی ایران استوار است.

علاءالدینی درباره جایگاه کنونی اوباما در ایام نزدیک به انتخابات آتی ایالات متحده آمریکا خاطر نشان کرد: در حال حاضر جایگاه اوباما، رئیس‏ جمهوری فعلی ایالات متحده در انتخابات دوره آتی این کشور تا حد بسیاری متزلزل است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: از این‌رو وی برای ارائه اقدامی درخور پذیرش اذهان عمومی مردم آمریکا که دیگر ظرفیت روانی قبول جنگی دیگر همچون منجلاب عراق و افغانستان را ندارند، مجبور به مذاکره با ایران است.

وی اضافه کرد: علاوه بر شرایط خاص روانی امروز حاکم بر فضای ایالات متحده، بحران اقتصادی سال‏های اخیر و همچنین اولتیماتوم ایران به غرب برای قطع شریان حیاتی سوخت به نوعی اوباما را در مقابل مردم کشور آمریکا قرار داده است.

علاءالدینی با اشاره به بزرگ‏نمایی‏های رژیم اشغالگر قدس پیرامون مسئله هسته‏ای ایران افزود: در حال حاضر می‏توان به خوبی شاهد رویارویی غرب و رژیم اشغالگر قدس در خصوص پرونده هسته‏ای ایران بود.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: یکی از اقدامات مذبوحانه رژیم صهیونیستی درباره پرونده هسته‏ای ایران، تلاش آنها برای بزرگ‏نمایی است.

وی اضافه کرد: آنها از سویی قصد دارند تا انتقام شکست‏های سهمگین و سنگین جنگ‏های 22 روزه و 33 روزه خود را از ایران بگیرند و از طرفی دیگر می‏خواهند تا توفیقات فرزندان غیور این مرز و بوم اسلامی را با کندی مواجه سازند.

علاءالدینی با اشاره به مطالبات مردم از این مذاکرات خاطر نشان کرد: نکته حائز اهمیت نخست، تمرکز بر اصل تغییرناپذیر نیاز غرب به مذاکره با ایران است که هرگز جایی برای فراموشی آن نیست.

امام جمعه دماوند ادامه داد: از دیگر مطالبات مردم شریف، ولایی و انقلابی ایران اسلامی نیز می‏توان به کوتاه نیامدن طرف ایرانی از حقوق حقه این کشور، انسجام حرکت رو به رشد مسئولان در ادامه مذاکرات، جلوگیری از اظهارنظرهای غیرمسئولانه و مدیریت در انجام مصاحبه‏های پس از مذاکرات و از همه مهمتر توجه به منویات رهبر فرزانه انقلاب در پروسه مذاکرات اشاره کرد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول