اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

امارات از قدرت‌های برون‌منطقه‌ای بازی خورده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مورد اظهارات وقیحانه وزیر امور خارجه امارات در خصوص سفر رئیس جمهور کشورمان به جزیره ابوموسی گفت: امارات از قدرت‌های برون‌منطقه‌ای بازی خورده است.

امارات از قدرت‌های برون‌منطقه‌ای بازی خورده است

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تکرار ادعاهای بی‌اساس امارات اظهار داشت: از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به این سو امارات هر از گاهی ادعاهای نخ‌نما شده خود راجع به جزایر سه‌گانه ایرانی را تکرار می‌کند که سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز در مواردی با اماراتی‌ها همراهی کرده و گاهی در عملی سنجیده‌تر سکوت اختیار می‌کنند.

وی با بیان این مطلب افزود: این موضوع تکراری در مقاطع مختلف دستاویز اقدامات رسانه‌ای آنها قرار می‌گیرد، حال آنکه اسناد و مدارک قطعی، منطقی و هم‌چنین مستندات تاریخی حاکمیت ایران بر این جزایر سه‌گانه بارها در مجامع بین‌المللی مطرح شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مذاکره در مواردی که منازعه یا ابهامی وجود داشته باشد صورت می‌گیرد و مصالح ملی و تمامیت ارضی ایران موضوعی نیست که بتوان بر سر وجوب پاسداشت آن با کسی مذاکره کرد.

وی بیان داشت: رئیس جمهور در ادامه سفرهای استانی خود و طی چهارمین سفر استانی به هرمزگان به جزیره ابوموسی که بخشی از خاک جمهوری اسلامی ایران است رفته و چنین موضوع داخلی روال عادی داشته و نمی‌تواند سبب دخالت امارات یا کشور دیگری در امور داخلی ایران شود.

فولادگر با اشاره به لایه‌های پنهان گستاخی اخیر وزیر امور خارجه امارات گفت: این حرکت به صورت مشهودی هدایت شده از سوی دست‌های آن‌سوی منطقه خاورمیانه و در آستانه مرحله جدید مذاکرات ایران با گروه 1+5 و زمانی که تحریم‌کنندگان در حال پذیرش واقعیات مطرح شده از سوی ایران هستند به عنوان یک اقدام شیطنت‌آمیز صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: امارات از سوی کسانی بازی خورده که در حقیقت خیرخواه هیچ یک از کشورهای منطقه نیستند و تأمین منافع آنها در گرو ناآرامی و تنش میان کشورهای خاورمیانه است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول