اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس:

جعل اسناد تاریخی برای جبران بی‌هویتی است / رفتار مسئولان اماراتی برآمده از توهمات است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اماراتی‌ها برای جبران بی‌هویتی‌ خود در دهه اخیر اقدام به جعل برخی اسناد تاریخی کرده‌اند، گفت: رفتارهایی نظیر رفتار اخیر وزیر امور خارجه امارات را تنها می‌توان برآمده از یک توهم بزرگ ارزیابی کرد.

جعل اسناد تاریخی برای جبران بی‌هویتی است / رفتار مسئولان اماراتی برآمده از توهمات است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد آشوری ظهر امروز در حاشیه نشستی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ملت ایران سال‌هاست که ایستادگی و عظمت را به معنای واقعی خود تجربه کرده اظهار داشت: اگر اماراتی‌ها می‌خواهند تا هویت نداشته‌شان را به اثبات برسانند می‌توانند درس‌های بزرگی از ملت ایران بیاموزند.

وی با بیان اینکه جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزو لاینفک از خاک پر گوهر ایران اسلامی است و اگر اماراتی‌ها فکر می‌کنند که با خریدن چند فروند هواپیما و اسلحه از آمریکا می‌توانند در برابر ملت ایران قدمی بردارند، سخت در اشتباه هستند.

به گفته آشوری، اگر اعراب گوشه چشمی به جزیره ابوموسی و جزایر تابعه این شهرستان در آب‌های خلیج فارس داشته باشند، مردم استان هرمزگان و مردم شهر بندرعباس در برابر این خیال خام آسوده نخواهند نشست و خود مدعیان نیز می‌دانند که نمی‌توان با ملتی که هویت و تمدنی هزاران ساله را با خود به دوش می‌کشد، برخوردی از سر توهم داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: موضع‌گیری اماراتی‌ها در فراخواندن سفیر کشورشان از ایران به دلیل سفر رئیس جمهوری کشورمان به جزیره ابوموسی اقدامی بهانه‌جویانه در جهت منافع کشورهای خارجی حاضر در خلیج فارس است.

آشوری با بیان اینکه سران کشور امارات، زندگی‌ و رفاه امروز خود و اقتصاد کشورشان را مدیون ده‌ها هزار تاجر و بازرگان ایرانی هستند که ثروت‌های خود را در این کشور مستقر کرد‌ه‌اند،افزود: بنابراین ملت ایران هرگونه ادعایی در مورد ذره‌ای از خاک خود را با آن چنان ضربه مهلکی پاسخ خواهد داد که درس عبرتی برای مدعیان به این آب و خاک شود.

به گفته این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، اماراتی‌ها برای جبران بی‌هویتیشان در پروژه‌ای حدوداً 10 ساله اقدام به جعل برخی اسناد تاریخی و همین طور دست بردن در برخی نام‌های هزاران ساله منطقه‌ای کرده‌اند.

وی ابراز داشت: پیام ایران همیشه برای کشورهای جهان و به ویژه کشورهای منطقه و همسایه، پیام صلح و برادری بوده و اما این امر موجب آن نمی‌شود که از تمامیت ارضی خود دفاع نکند.

این نماینده مجلس گفت: به بیانی دیگر آنها آنقدر دروغ گفته‌اند و جعل نام کرده‌اند که خودشان هم باورشان شده و بروز رفتارهایی نظیر رفتار اخیر وزیر امور خارجه امارات را تنها می‌توان بر آمده از یک توهم بزرگ ارزیابی کرد.

واکنش‌های اخیر توسط برخی از مقامات اماراتی در پی سفر رئیس جمهور به جزیره ابوموسی در قالب دور چهارم سفرهای استانی به هرمزگان آغاز شده است.

ابوموسی در حال حاضر به عنوان مرکز شهرستان ابوموسی در تقسیمات کشوری جزیی از استان هرمزگان است.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول