اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فروردین ماه جاری صورت می‌گیرد

نمایش فیلم کارگردان کردستانی در جشنواره بین‌المللی فیلم گولف امارات

خبرگزاری فارس: فیلم مستند بلند من یک مزدور سفید هستم در بخش رقابتی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم گولف در امارات به روی پرده می‌رود.

نمایش فیلم کارگردان کردستانی در جشنواره بین‌المللی فیلم گولف امارات

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، این فیلم مستند به کارگردانی طاها کریمی در نخستین حضور بین‌المللی خود و با حضور این فیلمساز جوان ایرانی، در بخش رقابتی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم گولف در کشور امارات به نمایش درمی‌آید.

گزارش فارس حاکیست؛ این جشنواره با نمایش فیلم‌های بلند سینمایی و مستند، کوتاه داستانی و انیمیشن مستند و تجربی از کارگردان کشورهای مختلف منطقه در چندین بخش رقابتی و غیر رقابتی در روزهای 22 تا 28 فروردین ماه جاری 10 تا 16 آوریل 2012 به مدیریت مسعود امرالله در شهر دبی در کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود.

جواد الاسدی کارگردان عراقی، عبدالله الایاف فیلمساز عربستانی، جمال مطر کارگردان کویتی، جوکا پیکالاکسو منتقد و عضو آکادمی فیلم اروپا، عصام زکریا روزنامه‌نگار و پژوهشگر سینما از  مصر و جمال سلیم مدیر رسانه از امارات اعضای هیئت دوران پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم گولف هستند.

شرکت ستاک فیلم از ایران با مدیریت ستار چمنی‌گل و ویدا صالحی که فیلم مستند من یک مزدور سفید هستم را در سطح جهان پخش بین‌المللی می‌کند، با پنج فیلم دیگر از جمله فیلم کوتاه رفتن به کارگرانی سالم صلواتی، فیلم کوتاه صدای باران به کارگردان جلال ساعدپناه و فیلم کوتاه برای او به کارگرانی مرتضی سبزقبا از ایران در این جشنواره حضور خواهند داشت.

فیلم کوتاه دالیا به کارگرانی شاخه‌وان عبدالله و فیلم آینه به کارگرانی هه‌وراز محمد از اقلیم کردستان عراق نیز در پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم گولف در امارات حضور خواهند داشت.

مستند بلند من یک مزدور سفید هستم روایت مردی قابل تأمل به نام سعید جاف است که در عملیات نسل‌کشی کردهای عراق با عنوان انفال توسط رژیم بعث به ریاست صدام حسین فرمانده یکی‌ از گردان‌ها بوده است.

وی معتقد است که جان هزاران نفر را از مرگ حتمی نجات داده و اکنون خود را بی‌گناه می‌داند.

گفتنی است؛ در عملیات نسل‌کشی انفال و در طی هشت مرحله، 182 هزار نفر بی‌گناه از کردهای عراق توسط رژیم بعث در گورستان‌های دسته جمعی مدفون شدند که تاکنون تنها 185 گور دسته جمعی در عراق کشف شده است.

سعید جاف در مستند من یک مزدور سفید هستم با یک دوربین ویدیویی به روستاهای منطقه گرمیان در اقلیم کردستان عراق می‌رود و یکی یکی دنبال شاهدان خود می‌گردد، آنها را مقابل دوربین می‌نشاند و از چگونگی نجاتشان می‌پرسد.

به گزارش فارس: مستند بلند 66 دقیقه من یک مزدور سفید هستم که بعد از فیلم‌های کوتاه زریان، مرز زندگی، کوهستان سفید یا (کویستانی سپی)، نفت سرطان شهر ما و فیلم سینمایی کوهستان قندیل جدیدترین اثر طاها کریمی که سال گذشته با همکاری وزارت روشنبیری فرهنگ و هنر حکومت اقلیم کردستان عراق، مدیریت سینمای سلیمانیه، توسط سرکیو مسگری در اقلیم کردستان عراق فیلمبرداری شده است.

علی وفایی صدابرداری، آرش رصافی تدوین، اوین شریفی عکاس، عمر محمد مشاور، عبدالرحمن محمد مدیر تولید، حسین همایونفر مجری طرح و منصور و منوچهر جهانی مدیریت روابط عمومی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ایران نیز تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول