اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

حمله گرگ‌ها در شهرستان طارم در دست بررسی است

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: حمله گرگ‌ها در شهرستان طارم از سوی محیط زیست استان زنجان در دست بررسی است.

حمله گرگ‌ها در شهرستان طارم در دست بررسی است

تورج قاسمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: با توجه به حمله گرگ‌ها به دام‌های روستائیان شهرستان طارم این موضوع در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم در راستای تعادل گونه جانوری در محیط زیست از سوی این اداره صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد به دلیل بی‌احتیاطی چوپانان این حادثه اتفاق افتاده است.

*حذف گونه آخرین راه حل از سوی محیط زیست است

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه حذف گونه آخرین راه حل محسوب می‌شود، افزود: در صورت محرز شدن افزایش گونه‌های جانوری آسیب‌رسان در منطقه، نسبت به حذف این گونه‌ها اقدام می‌شود.

 

*عدم مدیریت زباله‌ها از دلایل حمله گرگ‌ها است

وی عدم مدیریت زباله‌ها را از دلایل حمله گرگ‌ها به مناطق مختلف دانست و گفت: به دلیل عدم مدیریت زباله‌ها‌، حضور گرگ در این مناطق افزایش می‌یابد‌.

قاسمی با بیان اینکه جفت‌گیری گرگ‌ها با سگ‌های محلی نوع جدیدی از گرگ‌ها که خاصیت سگی داشته و از انسان هراسی ندارند را به وجود می‌آورد، افزود:‌ باید این موضوع نیز در مورد این امر مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید روستائیان اقدامات لازم را برای حفاظت از دام‌های خود انجام دهند، افزود: به دلیل عدم حفاظت از دام‌ها چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه آموزش‌های لازم برای روستائیان در راستای حفاظت از دام‌ها ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: حمله گرگ‌ها به شهرستان طارم نیز در دست بررسی است.

 

*مشکل حمله گرگ در شهرستان خدابنده وجود ندارد

وی با اشاره به اینکه از سوی محیط زیست استان اقدامات لازم برای حذف این گونه در شهرستان خدابنده انجام شده است، یادآور شد: با بررسی‌های انجام شده و افزایش میزان گرگ‌های این منطقه حذف این گونه در شهرستان خدابنده صورت گرفت و در حال حاضر مشکلی در این راستا وجود ندارد.

قاسمی با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده مشکل شهرستان قیدار حاد تشخیص داده شد، یادآور شد: توصیه‌ها و اقدامات لازم در این زمینه انجام شد.

انتهای پیام/ر10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول