اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد

راهیابی 5 دانش آموز خوزستانی به مسابقات کشوری پیشرفت تحصیلی

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: پنج دانش آموز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش ناحیه 2 اهواز به مرحله کشوری آزمون پیشرفت تحصیلی راه یافتند.

راهیابی 5 دانش آموز خوزستانی به مسابقات کشوری پیشرفت تحصیلی

رحمان فلاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به اینکه این پنج نفر در مسابقات استانی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای استان خوزستان رتبه بر‌تر را کسب کرده‌اند، اظهار داشت: آزمون پیشرفت تحصیلی و مسابقات علمی پایه اول هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای استان خوزستان در اسفندماه 90 برگزار شد.

وی ادامه داد: پس از اعلام نتایج این آزمون، معصومه الهایی و زهرا شهپری از هنرستان فدک، فاطمه نیسی راد و الناز عسکر زرگانی از هنرستان حضرت زهرا (س) و پروانه امیری از هنرجویان هنرستان صدف، ضمن کسب رتبه بر‌تر، جواز شرکت در مرحله کشوری این مسابقات را کسب کردند.

فلاحی خاطرنشان کرد: این هنرجویان سوم اردیبهشت امسال در مرحله کشوری با همدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

عضو شورای اداری استان خوزستان، ادامه داد: از مهم‌ترین اهداف برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان عشایر، شناسایی استعداد‌ها، توانایی‌های دانش آموزان و فراهم کردن شرایط و امکانات مطلوب برای رشد و شکوفایی این استعداد‌ها، کسب آگاهی از توانایی‌ها و نقاط ضعف تحصیلی، ایجاد انگیزه و رقابت سالم در بین دانش آموزان عشایری، هدایت و تشویق آن‌ها به فراگیری و علم آموزی و همچنین مشارکت علمی دانش آموزان در مسائل آموزشی و پرورشی است.

فلاحی با اشاره به اینکه هر دانش آموز در ‌‌نهایت می‌تواند جایگاه و رتبه درسی خود را در بین دانش آموزان کلاس، مدرسه، منطقه، ناحیه استان و کشور با این آزمون بررسی کند، تصریح کرد: اگر دانش آموزان از قبل مطالعه داشته باشند چه در حد کتاب و چه بسا بیشتر از حد کتاب می‌توانند رتبه‌های بالاتری کسب نمایند.

به گفته وی، دانش آموزان با شرکت دراین آزمون و دیگر آزمون‌ها علاوه بر آشنایی با نحوه تست زنی می‌توانند خود را برای کنکور سراسری آینده آماده کنند.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول