اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردیبهشت ماه صورت می‌گیرد

برگزاری دوره‌های مربی‌گری و داوری ورزش‌های جانبازان و معلولان

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان قزوین گفت: بر اساس تقویم ورزشی فدراسیون، دوره‌های داوری فوتبال و مربیگری گلبال در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های مربی‌گری و داوری ورزش‌های جانبازان و معلولان

احمد ملاحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: کلاس‌های داوری درجه 3 فوتبال پنج نفره نابینایان و دوره‌های مربی‌گری درجه 3 گلبال مخصوص نابینایان اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی به دوره‌های مربی‌گری درجه 3 دوچرخه‌سواری دونفره نابینایان اشاره کرد و افزود: این دوره‌ها در خرداد ماه امسال برای نابینایان سراسر کشور برپا می‌شود و نابینایان علاقه‌مند می‌توانند برای دریافت مدرک مربی‌گری دوچرخه‌سواری در این کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

* اعزام تیم جانبازان و معلولان استان قزوین به مسابقات دوومیدانی کشور

دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان قزوین پیرامون اعزام تیم جانبازان و معلولان استان قزوین به مسابقات دو و میدانی کشور گفت: تیم دو و میدانی آقایان استان قزوین از سی و یکم فروردین تا دوم اردیبهشت ماه در رقابت‌های دو و میدانی کشور حضور دارد و بلافاصله پس از آن تیم دو و میدانی بانوان استان به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می‌شود و این تیم طی دو روز در کشور به رقابت می‌پردازد.

ملاحسینی اضافه کرد: تیم آقایان و بانوان استان قزوین در مجموع با چهار ورزشکار در این رقابت‌ها حضور دارد و ورزشکاران در این رقابت‌ها علاوه بر کسب عناوین قهرمانی برای دعوت شدن به تیم ملی نیز تلاش می‌کنند.

* کمبود امکانات معضل هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان قزوین

ملاحسینی کمبود امکانات را معضل اصلی هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان قزوین عنوان کرد و یادآور شد: در حوزه جانبازان و معلولین 17 رشته آقایان و 9 رشته بانوان فعال هستند و در بخش نابینایان 9 رشته برای آقایان و شش رشته ورزشی برای بانوان در استان قزوین قرار دارد که هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان قزوین با در اختیار داشتن یک سالن اختصاصی بیشتر از این نمی‌تواند پاسخگو معلولان باشد و ظرفیت و امکانات هیئت در همین اندازه است.

وی پیرامون آمار ورزشکاران معلول استان قزوین یادآور شد: استان قزوین در مجموع دو بخش جانبازان، معلولان و نابینایان حدود یک‌هزار ورزشکار دارد که 500 ورزشکار به صورت حرفه‌ای در حال فعالیت هستند و به مسابقات کشوری و برون‌مرزی اعزام می‌شوند، البته با اضافه شدن هیئت همگانی، جمعیت معلولان ورزش کار استان قزوین به 2 هزار و 500 نفر افزایش پیدا می‌کند.  

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول