اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز ملی پارالمپیک؛

جشنواره ورزشی جانبازان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولان خراسان جنوبی در 24 مهرماه جاری همزمان با روز ملی پارالمپیک خبر داد.

جشنواره ورزشی جانبازان خراسان جنوبی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی شریعتی‌فر پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: این جشنواره فرهنگی ورزشی با هدف ایجاد نشاط و انگیزه برای جامعه معلولان و جانبازان و خانواده‌های آنان و همچنین جذب هرچه بیشتر آنها به محیط‌های ورزشی و کاهش آسیب‌های معلولان در 24 مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره هماهنگی‌هایی با استانداری، اداره کل ورزش و جوانان، بهزیستی و آموزش و پرورش انجام شده است.
رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان جنوبی با بیان اینکه این مراسم همزمان با سراسر کشور و به صورت استانی در مرکز استان برگزار می‌شود، ادامه داد: از تمامی شهرستان‌های تابعه استان ورزشکاران در این مراسم شرکت می‌کنند.
 شریعتی‌فر از حضور 500 ورزشکار جانباز و معلول در این جشنواره فرهنگی ورزشی خبر داد و افزود: ورزشکاران جانباز و معلول سراسر استان با لباس ورزشی خاصی که با آرم پارالمپیک تهیه شده در این مراسم شرکت می‌کنند.
وی گفت: با هماهنگی که با دبیر پارالمپیک داشتیم بیش از 7 میلیون تومان لباس و مدال و بروشور برای جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولان خراسان جنوبی هزینه شده است.
رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان جنوبی با بیان اینکه جامعه ورزشکاران و جانبازان استان با خانواده‌های خود در این مراسم حضور دارند، اذعان داشت: این جشنواره در محل سالن عفاف شهرستان بیرجند در 24 مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
 وی مهم‌ترین هدف از برگزاری این همایش را بررسی قابلیت‌های ورزشی استان بر مبنای آسیب‌شناسی و نیاز سنجی دانست و گفت: بر اساس این مبنا می‌توان در بحث‌های استعدادیابی، قهرمان‌پروری و آموزش برنامه‌ریزی کرد.
رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهداف جامعه هدف باید به روز باشیم، اذعان داشت: ورزش جانبازان و معلولان در سطح دنیا از حالت حمایتی به حالت رقابتی تبدیل شده است.
شریعتی‌فر جوان‌گرایی و کشف استعدادها در رده‌های نوجوانان و جوانان را از اهداف مهم هیئت دانست، یادآور شد: در این زمینه در سال گذشته اطلاع‌رسانی زیادی به خانواده‌های معلولان و جانبازان استان شده است.
وی حمایت نشدن مالی را مهم‌ترین مشکل هیئت جانبازان و معلولان عنوان کرد و افزود: هیئت‌های ورزشی بودجه مصوبی ندارند و در خراسان جنوبی نیز اسپانسرهای خیلی قوی نیست تا هیئت‌های ورزشی را مورد حمایت مالی قرار دهد و در این زمینه باید برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول