اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه قدس گیلان:

سپاه قدرت موشکی خاورمیانه است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: امروز سپاه به فناوری‌های جدید مجهز شده است به گونه‌ای که هم‌اکنون یکی از قدرت‌های مهم موشکی در خاورمیانه محسوب می‌شود.

سپاه قدرت موشکی خاورمیانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هامون محمدی عصر امروز در جلسه به مناسبت دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه یک ارتش مردمی در روزهای اوج‌گیری نهضت اسلامی مردم ایران است که با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مردم متشکل شدند و ساختارها و سازمان‌های جدیدی را برای حفظ امنیت و مقابله احتمالی با عناصر طاغوتی باقیمانده از رژیم شاهنشاهی پدید آوردند.

وی، خدمت بی‌شائبه به انقلاب اسلامی و اطاعت محض و عاشقانه از مقام ولایت فقیه را محرک حضور سپاه در  صحنه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: سپاه به عنوان بازوی توانمند ولایت فقیه خود را برای هر نوع ماموریتی آماده کرده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان، با بیان اینکه در دوم اردیبهشت 58 تعداد 12 نفر از مسئولان وقت سپاه به حضور حضرت امام (ره) رفتند، خاطرنشان کرد: در این تاریخ بود که امام راحل با فرمانی به شورای انقلاب  رسماً تاسیس این نهاد مقدس را اعلام کردند و به سپاه رسمیت دادند و شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه  گام اساسی را برای سازماندهی این نهاد مقدس برداشت.

وی، مقابله در برابر کودتای احتمالی مقابله با تهدیدات مختلف را از دستاوردهای مردم در انقلاب اسلامی و یکی دیگر از ضرورت‌های تشکیل هسته‌های اولیه سپاه عنوان کرد.

محمدی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی نیاز به ظهور تشکیلاتی جدید برای دفاع از آرمان‌های مردم و حفاظت از انقلاب اسلامی و مقابله با بقایای رژیم شاه  در بین اقشار مختلف مردم احساس می‌شد تا خلأ ناشی از عدم فعال بودن ساز و کارهای نظامی و انتظامی سابق را پر کنند.

وی با بیان اینکه سپاه در دوران پس از جنگ تحمیلی به توسعه قابلیت‌های خود سرعت بخشید، یادآور شد: امروز سپاه به فناوری‌های جدید مجهز شد به گونه‌ای که هم‌اکنون یکی از قدرت‌های مهم موشکی در خاور میانه محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان، مهم‌ترین قدرت و سرمایه سپاه را در وجود نیروهای مومن و فداکار آن دانست و اذعان کرد: نیروهایی که پیشکسوتان جهاد و شهادت بوده‌اند و امام (ره) در آخرین وصایای خود از مسئولان کشور خواستند که نگذارند دست روزگار این افراد را به فراموشی بسپارد و این سرمایه عظیم بود که توانست سپاه را به نیروی قوی و بی‌بدیل در خاورمیانه تبدیل کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول