اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

بی‌حجابی بزرگ‌ترین دغدغه‌ مردم و مسئولان شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش گفت: بی‌حجابی به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مردم و مسئولان تبدیل شده است.

بی‌حجابی بزرگ‌ترین دغدغه‌ مردم و مسئولان شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش حجت‌الاسلام خداداد رضایی ظهر امروز در آیین خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه آبپخش با توصیه خود و سایرین به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوای الهی به معنای انجام واجب و عمل به فرامین و دستورات حضرت حق و دوری از منکرات و محرمات و آنچه ذات اقدس حضرت حق ما را از انجام آن نهی کرده است و خیر و سعادت دنیا و آخرت تمام انسان‌ها در عمل به این فریضه مهم الهی است.

وی با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی تمام عیار برای بانوان سراسر گیتی بودند و بانوان باید در تمام مراحل زندگیشان از ایشان الگو گرفته و اعمال و رفتار ایشان را مورد توجه قرار دهند.

رضایی اذعان کرد: یکی از مسائل و معضلات اجتماعی که در جوامع انسانی شاهد آن هستیم معضل بی‌حجابی است که به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مردم و مسئولان تبدیل شده است.

امام جمعه آبپخش تصریح کرد: تمام مسلمانان حقیقی و افرادی که برای دین و اسلام دل می‌سوزانند بر این حقیقت و واقعیت توجه دارند و خواستار حل این مشکل و تلاش بیش از پیش مسئولان برای مقابله با بدحجابی هستند.

رضایی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین فروع دین اسلام و فرایض الهی و راهی برای مبارزه با بدی‌ها و کج‌روی‌ها است و در دین تاکید فراوانی بر عمل به این فریضه مهم و الهی شده است.

وی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم وقتی با فردی بدحجاب در جامعه مواجه می‌شویم با مشمئز نشان دادن خود به او اعلام کنیم از وضعیت وی ناراحت و خشمگین هستیم و او را به مسیر درستی و حقیقت راهنمایی کنیم.

خطیب جمعه آبپخش بی‌غیرتی مردان را یکی از عوامل بدحجابی در جامعه دانست و بیان کرد: وقتی مردان به همسران و دختران خود اجازه می‌دهند با ظاهر نامناسب در جامعه حاضر شوند به وضعیت بی‌حجابی دامن زده‌اند و شرایط بی‌حجابی را مهیا کرده‌ا‌ند.

رضایی افزود: بهداشت و سلامت یکی از مسائل و شاخصه‌های مهم و حیاتی است که در جوامع انسانی بر آن توجه می‌شود و همگی ما وظیفه داریم با رعایت بهداشت و نکات بهداشتی زمینه را برای ارتقای سطح بهداشتی جامعه خویش مهیا کنیم.

وی با اشاره به سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا بیان کرد: قطع رابطه ایران و آمریکا در سه دهه گذشته از مسائل نیک و خیر بوده و سبب پیشرفت‌های متعدد ایران اسلامی در زمینه‌های علمی، نظامی، صنعت و ... شده است.

امام جمعه آبپخش گفت: در دین مبین اسلام و آیات قرآن کریم در زمینه روابط متقابل انسان‌ها با یکدیگر توصیه‌های فراوانی شده و ایران اسلامی در روابط متقابل با سایر کشورهای جهان دستورات دین مبین اسلام و قرآن کریم را اصل قرار داده است.

رضایی با اشاره به سخنان معمار کبیر انقلاب یادآور شد: آمریکای جنایتکار در روابط متقابل خواهان چپاول ثروت و دارایی‌های خدادادی و طبیعی آن ملت‌هاست و با هر کشوری که بخواهد با عزت و سربلندی زندگی کند و ثروت‌ها و منابعش را به نفع خود بهره‌برداری کند آمریکا به هیچ نحو خواهان برقراری روابط متقابل با آن ملت نیست.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول