اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

پیشرفت روستاها را نباید در شهر شدن دید

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: نباید پیشرفت روستاها را در شهرشدن دید.

پیشرفت روستاها را نباید در شهر شدن دید

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، صبح امروز طرح هادی روستای بندپی از توابع بخش مرکزی نوشهر با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیرکل بنیاد مسکن مازندران افتتاح شد.

* توسعه روستا تبدیل روستا به شهر نیست

معاون عمرانی استاندار مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه این طرح سومین طرح هادی افتتاح شده در استان مازندران است، بیان داشت: هدف از اجرای طرح‌های هادی در روستاها مهاجرت معکوس به روستاها است.

سید عیسی هاشمی حیدری ادامه داد: برای دستیابی به آرمان روستا باید تلاش شود و نباید پیشرفت روستاها را در شهر شدن دید.

وی همچنین با اشاره به اینکه در 600 روستای استان مازندران طرح هادی اجرایی شده، ابراز داشت: یک‌هزار و 600 روستای استان طرح هادی ندارد که امیدواریم هرچه سریع‌تر در این مورد نیز برنامه‌ریزی شود.

فرماندار نوشهر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این پروژه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به نوشهر است، گفت: همکاری و مشارکت مردمی در اجرای این پروژه نقش ارزنده‌ای دارد.

محمدعلی قمی‌اویلی تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی نگاه مسئولان باید روستامحور باشد و برای آبادانی روستاها تلاش شود.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران نیز افزود: طرح هادی روستای بندپی حاصل کار کارشناسی نفس‌گیر بود که به همت اعضای شورا و مسئولان استانی محقق شد.

سیدمجید هاشمی خاطرنشان کرد: 9 سال از تصویب طرح هادی روستای بندپی می‌گذرد که با توجه به اینکه طرح‌های هادی 10 ساله است انتظار می‌رود نقشه‌برداری و ارائه طرح هادی برای بازنگری آن صورت گیرد.

وی اضافه کرد: فاز دوم اجرای طرح هادی روستای بندپی نیز در حال اجراست که با بهره‌برداری آن به 780 متر می‌رسد.

هاشمی از مشارکت مردم این روستا در بازگشایی مسیر یاد کرد و گفت: امیدواریم این روند در دیگر فازهای اجرای طرح هادی در این روستا نیز مشاهده شود.

به گزارش فارس، این پروژه با اعتباری بیش از 220 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید. همچنین در ادامه 70 سند روستایی دزدک نوشهر به مردم تحویل داده شد.

در این مراسم نیز رئیس بنیاد مسکن نوشهر خاطرنشان کرد: 415 پرونده سنددار کردن اهالی روستای دزدک تشکیل و به ثبت ارسال شد که از این تعداد 70 سند آماده تحویل به روستاییان شد.

یزدان کرد با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نوشهر بیان داشت: تعداد سند روستایی در بخش‌های مرکزی و کجور 5 هزار و 800 فقره بوده که تعداد پرونده تشکیل شده 3 هزار و 200 پرونده بوده است. همچنین تاکنون 32 روستای شهرستان نوشهر سنددار شدند.

کرد متذکر شد: 9 هزار و 145 وام در بهسازی منازل روستایی اعطا شده است.

وی اذعان داشت: از 59 روستای بخش مرکزی نوشهر 58 روستا طرح هادی مصوب دارند و در بخش کجور نیز از 63 روستا 27 روستا طرح هادی مصوب دارند.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول