اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری محقق می‌شود

رفع مشکل واگذاری زمین در روستاهای بالای 20 خانوار درمیان

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: تا پایان سال جاری مشکل واگذاری زمین در کلیه روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان درمیان رفع می‌شود.

رفع مشکل واگذاری زمین در روستاهای بالای 20 خانوار درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در دیدار با کارکنان بنیاد مسکن شهرستان به مناسبت سالگرد افتتاح حساب 100حضرت امام خمینی (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سال گذشته در 17 روستای شهرستان توسط بنیاد مسکن شهرستان تملک زمین انجام شد و 216 قطعه زمین به مساحت 73 هزار و 180 مترمربع به متقاضیان واجد شرایط واگذار شد.

وی از آغاز عملیات اجرایی طرح هادی 24 روستا با بیش از 12 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال جاری نیز تملک زمین در 19 روستای شهرستان در دستور قرار گرفته است.

فرماندار درمیان اجرای طرح مسکن مهر را از مهم‌ترین اقدامات زیربنایی بنیاد مسکن برای حل مشکلات بخش مسکن در شهرستان درمیان دانست و ادامه داد: سال گذشته 280 متقاضی احداث مسکن مهر به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد 267 نفر 53 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

براتی، عملکرد بنیاد مسکن شهرستان در اجرای پروژه‌ها به ویژه 20 واحد مسکن محرومان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کیفیت اجرا، سرعت عمل و مدیریت هزینه‌ها مهم‌ترین پارامترها در اجرای طرح‌های عمرانی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 456 نفر برای دریافت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شدند، گفت: در همین زمینه عملیات اجرایی 195 واحد مسکونی روستایی در سطح شهرستان اتمام یافت.

فرماندار درمیان تأکید کرد: به منظور ارتقای سطح ایمنی، بهداشت و رفاه روستاییان جذب بیشتر تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در شهرستان ضروری است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درمیان نیز گفت: در راستای اجرای طرح بافت با ارزش روستاهای شهرستان بنیاد مسکن سال گذشته پروژه بهسازی بافت با ارزش روستای فورگ را در دستور کار قرار داد و این پروژه در حال حاضر حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ابوالفضل دزگی اظهار داشت: سال گذشته 306 جلد سند مالکیت در 13 روستا با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک در این شهرستان صادر و به مالکان تحویل شد.

وی گفت: در غالب اجرای طرح حساب 100 امام خمینی (ره) و پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجران کم‌درآمد، این نهاد سال گذشته 32 خانوار واجد شرایط را برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی کرد و از این تعداد 20 متقاضی موفق به دریافت 400 میلیون ریال تسهیلات شدند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درمیان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه احداث حمام و تعمیر مسکن روستایی را از دیگر اقدامات این نهاد در سال 90 برشمرد و افزود: در این زمینه 150 فقره وام احداث حمام و تعمیر مسکن روستایی با یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به متقاضیان پرداخت شد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول