اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن استان البرز اعلام کرد

بازسازی 800 واحد روستایی آسیب‌دیده در سال 90

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن استان البرز گفت: در سال گذشته 800 واحد روستایی آسیب‌دیده با استفاده از تسهیلات این بنیاد باسازی شدند.

بازسازی 800 واحد روستایی آسیب‌دیده در سال 90

علی رحیمی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی بنیاد مسکن در روستاها، بازسازی و به‌سازی واحدهای مسکونی آسیب دیده و قدیمی روستاییان است.

وی تصریح کرد: دولت در این زمینه توجه جدی داشته و اعتبارات لازم برای تحقق این مهم و رفع دغدغه روستاییان را فراهم کرده است.

این مسئول ادامه داد: تنها در سال 90 و در سراسر استان البرز هزار و 200 نفر از مالکان واحدهای روستایی با تشکیل پرونده در بنیاد مسکن خواستار بهره‌مندی از تسهیلات مالی برای بازسازی منازل خود شدند.

رحیمی‌زاده اظهار داشت: از این تعداد درخواست، مراحل اداری 800 پرونده به اتمام رسید و توانستند از تسهیلات مالی بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج درباره تکلیف پرونده‌های باقی مانده گفت: 400 متقاضی دیگر در مرحله بررسی کارشناسی قرار داشته و در صورت اینکه واجد شرایط باشند از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

به گفته رئیس بنیاد مسکن استان البرز، در سال 90 تسهیلاتی که برای بازسازی واحدهای مسکونی روستایی از سوی این نهاد پرداخت می‌شد، 100 میلیون ریال بود.

بودجه 30 میلیارد ریالی برای بازسازی واحدهای روستایی البرز

رحیمی‌زاده با تأکید بر اینکه طرح فوق در سال 91 با جدیت بیش‌تری پی‌گیری می‌شود، اظهار داشت: به همین منظور اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی متذکر شد: از سوی دیگر سقف تسهیلات نیز به 150 میلیون ریال افزایش یافته است که بخش مهمی از مشکلات مالی روستاییان برای بازسازی منازل خود را برطرف می‌کند.

رحیمی‌زاده به شرایط بازپرداخت این تسهیلات اشاره کرد و گفت: براساس قانون وام‌های فوق با سود تقریبی 5 درصد به روستاییان ارائه شده و بازپرداخت آن نیز طی 15 سال انجام می‌شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با تلاش بنیاد مسکن و همکاری و تعامل روستاییان در سال جاری بخش مهمی از واحدهای فرسوده و آسیب‌دیده روستایی مورد بازسازی و به‌سازی قرار گرفته و امنیت بیشتری برای ساکنان این واحدها ایجاد کند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول