اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال انجام می‎شود

اجرای سیستم مدیریت پروژه طرح‎های عمرانی گلستان

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: سیستم مدیریت پروژه طرح‎های عمرانی استان با مدیریت سازمان امور اقتصادی و دارایی در سال جاری با استفاده از اعتبارات سال 1391 و با هماهنگی دستگاه‎های اجرایی انجام خواهد شد.

اجرای سیستم مدیریت پروژه طرح‎های عمرانی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، عبدالرضا دادبود در نخستین جلسه شورای فنی استان در سال 1391 اظهار داشت: هم‌اکنون تنها دستگاه اجرایی در استان که از سیستم مدیریت پروژه طرح‎های عمرانی استفاده می‎کند سازمان نوسازی و تجهیز مدارس است.

وی خاطر نشان کرد: به منظور تسهیل فرآیند کنترل و مدیریت پروژه‎ها، از مدتها قبل نیاز به یک سیستم اطلاعاتی و مدیریتی جامع احساس می‎شد و به این منظور در دوره‎های مختلف توسط بعضی از سازمان‎ها نرم‎افزارهایی تهیه و به کار گرفته شده بودند اما هر یک به دلیلی پاسخگوی نیازهای سازمان‎ها و دستگاه‎های عمرانی نبودند.

دادبود ادامه داد: سرانجام پس از انجام مراحل تحلیل، طراحی و برنامه‎نویسی، نرم‎افزار مدیریت پروژه ریزکار ارقام در شهریور 1385 برای استفاده استانی و از اردیبهشت 1386 با توسعه سیستم برای استفاده کشوری در سازمان نوسازی مدارس کشور آماده بهره‎برداری شد.

به گفته معاون امور عمرانی استاندار گلستان نرم‎افزار مدیریت پروژه ریزکار ارقام، به پشتوانه هزاران ساعت کار مطالعاتی و با پیشرفته‎ترین تکنولوژی نرم‎افزاری روز تهیه و تلاش شده است که در عین جامعیت و سادگی، سهولت استفاده از آن حفظ شد.

وی اذعان کرد: این نرم‌افزار کاملا تحت وب بوده بنابراین کاربران می‎توانند از هر مکان و در هر زمان از شبانه‌روز با اتصال به اینترنت با نرم‎افزار کار کنند و نیاز به نصب نرم‎افزار اضافی روی کامپیوترهای مورد استفاده کاربران نیست.

دادبود با بیان اینکه معماری نرم‎افزار به گونه‎ای است که امکان توسعه آن در آینده به راحتی وجود دارد افزود: با عنایت به اینکه معماری نرم‎افزار بر اساس قوانین و مقررات بودجه‎های عمرانی کشور صورت گرفته است به راحتی قابلیت کاربرد در سایر دستگاه‎های عمرانی کشور را دارد.

وی هدف از انجام این پروژه را طراحی و پیاده‎سازی سیستمی برای مکانیزاسیون فعالیت‎های اجرایی پروژه‎های عمرانی در سطح عملیاتی برای کارشناسان و مدیران میانی دستگاه‎های اجرایی و در سطح ستادی و عالی تشکیل بانک اطلاعاتی حاصل عملیات اجرایی سیستم برای تسهیل تصمیم‎گیری و برنامه‎ریزی‎های ستادی و راهبری بهتر امور دانست.

در نخستین جلسه شورای فنی استان در سال 1391 گزارشی از عملکرد این شورا در سال 1390 ارائه و مقرر شد تعداد 22 جلسه شورای فنی در سال 1391 برابر برنامه زمان‎بندی برگزار شد.

مهم‌ترین مصوباتی که در جلسات شورای فنی سال 1390 به تصویب رسیده عبارت است از ایجاد بانک اطلاعاتی پروژه‎های استان با استفاده GIS، برگزاری همایش سراسری پیمانکاران و مشاوران و دستگاه‎های اجرایی، استانداردسازی آسانسورها، برگزاری دوره‎های آموزشی برای مدیران و مسئولین دفاتر فنی و ناظران و پیمانکاران، تعطیلی موقت شهربازی گرگان تا زمان استانداردسازی و ... .

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول