اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار جیرفت:

مردم جیرفت در برنامه‌های مذهبی حضور فعال دارند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت گفت: این شهرستان یکی از شهرهای مذهبی استان کرمان به شمار می‌آید و مردم آن همواره نشان دادند در تمام صحنه حتی از مسئولان جلوتر گام برداشته‌اند.

مردم جیرفت در برنامه‌های مذهبی حضور فعال دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، محمود معناصری سه‌شنبه شب در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری سوگواری ایام فاطمیه در شهرستان جیرفت با اشاره به گلایه‌مندی امام جمعه جیرفت از غربت این ایام در شهرستان اظهار داشت: این شهرستان یکی از شهرهای مذهبی استان کرمان به شمار می‌آید.

وی افزود: مردم شهرستان جیرفت نیز نا‌آشنا و بی‌اطلاع از قداست ایام فاطمیه نیستند و با اهل بیت (ع) بیگانه نیستند و همواره نشان دادند در تمام صحنه حتی از مسئولان جلوتر گام برداشته‌اند.

معناصری گلایه‌مندی امام جمعه را از مسئولان دانست نه مردم و تصریح کرد: اگر در این زمینه بی‌توجهی و کوتاهی از جانب مسئولان امر صورت گرفته است، نباید آن را به حساب مردم گذاشت.

وی هدف از برگزاری ایام فاطمیه را برجسته کردن فرهنگ عفاف و حجاب خواند و بیان کرد: رعایت حجاب و عفاف و حفظ ساختار خانواده از مسئولیت‌های مهم و خطیر زنان محسوب می‌شود و این مهم با الگوبرداری از سیره و روش حضرت زهرا (س) امکان‌پذیر و موفقیت‌آمیز است.

معناصری عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) با درایت و نگاه حکیمانه خود نقش زنان و دختران را در جامعه بسیار حساس و مهم می‌دانست و از آنان به عنوان محافظان سنگر خانواده و پشتیبان مردان یاد می کرد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار جیرفت حضرت زهرا (س) را بهترین الگو برای زن مسلمان و حتی تمام زنان امروزی دانست و گفت: پیروی از ایشان سبب تأمین سلامت و بهداشت معنوی جامعه، رشد و استقلال و خودکفایی جامعه زنان می‌شود.

معناصری بیان کرد: فاطمه اسوه‌ همه است و متعلق به عهد و عصر خاصى نیست بلکه هرچه زمان ما را از عصر او دورتر کند، بیشتر به او نیازمند می‌شویم.

وی با اشاره به نقش زنان در عرصه امر به معروف و نهی از منکر اذعان کرد: خداوند متعال به صراحت بیان می‌دارد «زنان نیز همانند مردان باید به ترویج ارزش‌های الهی بپردازند و در عرصه امر به معروف و نهی از منکر پیش‌قدم باشند»، زیرا این دو فرضیه از تمام برنامه‌های اسلام حتی جهاد در راه خدا افضل و مهم‌تر است.

معناصری با تأکید بر نهادینه کردن استفاده از آمران امر به معروف زن در سطح شهرستان خاطرنشان کرد: برای انجام این امر خطیر به ویژه در مورد حجاب و عفاف بهتر است از آمران به معروف زن استفاده شود تا تأثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.

وی اظهار داشت: اگر اهل ایمان، به احیای معروف و جلوگیری از منکر اهتمام بورزند، جامعه‌ای سالم و به دور از زشتی‌ها، آلودگی‌ها، نگرانی‌ها و تضییع حقوق انسان‌ها به وجود می‌آید.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول