اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا:

ترمینال مسافری صومعه‌سرا جمع‌آوری می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار صومعه‌سرا گفت: ترمینال مسافری مسیر صومعه‌سرا به رشت و بالعکس به دلیل فعالیت غیر مجاز جمع‌آوری می‌شود.

ترمینال مسافری صومعه‌سرا جمع‌آوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا،کریم شعبانی عصر امروز در نخستین جلسه شورای ترافیک سال جاری در سالن فرمانداری این شهرستان با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی تمام یگان‌های امنیتی،گشت‌های نظارتی، اورژانس‌ها و مراکز خدماتی در ایام نوروز امسال، اظهار کرد: نوروز امسال در صومعه‌سرا به جز در مواردی اندک به دور از مشکلات و حوادث جاده‌ای سپری شد.

وی با بیان اینکه ایمن‌سازی جاده و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی یکی از اصول مهم اجرایی در ایام تعطیلات نوروز برای سلامت حال مسافران و مهمانان نوروزی بود، تصریح کرد: این اقدام نیز با مشارکت نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و اداره راه و ترابری صومعه‌سرا به خوبی انجام شد.

فرماندار صومعه‌سرا، قوانین راهنمایی و رانندگی و رعایت موارد آن را امری حساس و حیاتی در راستای امنیت جامعه دانست و بیان کرد: این قوانین مشمول تمام رانندگان و در تمام حوزه‌های برون شهری و درون شهری است.

وی با اشاره به اقدام سنجیده آموزش و پرورش صومعه‌سرا در راستای آموزش قوانین ترافیکی از رده‌های سنی پایین در پارک ترافیک این شهرستان، تصریح کرد: آموزش از سنین کودکی کمک بزرگ برای ارتقای توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی در آینده است.

شعبانی، بحث حادثه‌خیز بودن جاده‌ها و مناطق پر تردد را نیز ضروری دانست و گفت: مناطق حادثه‌خیز در اسرع وقت بررسی و ایمن شوند.

وی با اشاره به برخی بهانه‌جویی‌ دستگاه‌های مرتبط با حوادث جاده‌ای در مواقع بروز حادثه، اذعان کرد: این دستگاه‌ها به جای حضور به موقع و نجات جان حادثه دیدگان به بهانه کمبود یا نبود امکانات کافی سبب ایجاد مشکلات بیشتری می‌شوند که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

فرماندار صومعه‌سرا با توجه به حضور و فعالیت برخی رانندگان متخلف مسافری یادآور شد: با این رانندگانی که با پلاک شخصی و بدون مجوز مشغول به فعالیت هستند برخورد جدی می‌شود.

وی یکی از جایگاه‌های بارز فعالیت‌های غیر مجاز خودروهای مسافری در صومعه‌سرا را ترمینال مسافری با پلاک شخصی مربوط به خیابان جعفری این شهرستان ذکر کرد و افزود: ترمینال مسافری خیابان جعفری صومعه‌سرا به دلیل عدم مجوز حمل مسافر در مسیر صومعه‌سرا به رشت و بالعکس تا 15 روز آینده جمع‌آوری می‌شود.

به گفته شعبانی، این ترمینال دارای 30 راننده شخصی است که با وجود ساخت ترمینال اصلی از چند سال قبل در ورودی شهر به فعالیت غیرمجاز مشغول بودند که به طور کامل جمع‌آوری می‌شوند.

وی با اشاره به ساماندهی این رانندگان در خطوط دیگری از حومه صومعه‌سرا ابراز کرد: 30 راننده متخلف مذکور طبق مصوبه شورای ترافیک صومعه‌سرا در ترمینال‌ها دارای مجوز مناطق گوراب‌زرمیخ و خراط‌‌محله این شهرستان ساماندهی و منتقل می‌شوند.

فرماندار صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: در صورت درخواست برخی از این رانندگان نیز تبدیل به تاکسی بی‌سیم شهری می‌شوند.

وی، از توقیف سه روزه خودروهای مسافری پلاک شخصی در حوزه برون شهری خبر داد و یادآور شد: این کار پس از تصویب نهایی شورای ترافیک استان  اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول