اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیله‌سوار:

مسافران خروجی گمرک بیله‌سوار 72 درصد کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: تعداد مسافران خروجی از گمرک بیله‌سوار که اغلب هموطنانمان و مسافران آن سوی مرزها بودند، 72 درصد کاهش یافته است.

مسافران خروجی گمرک بیله‌سوار 72 درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول زیبانژاد عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات گمرک مرزی بیله‌سوار اظهار داشت: برخلاف سال‌های گذشته میزان تردد و مسافرت هموطنانمان به آن سوی مرزها به ویژه کشور آذربایجان کاهش یافته که علت آن متعدد و قابل تأمل است.

وی تصریح کرد: برعکس کاهش خروجی‌ها میزان ورودی مسافران از گمرک بیله‌سوار 25 درصد افزایش یافته و روزانه بین دو تا سه هزار مسافر و گردشگر از آن سوی مرزها راهی کشورمان می‌شوند.

زیبانژاد یکی از علل اصلی این افزایش تردد را حذف روادید از سوی جمهوری اسلامی ایران و نیاز اهالی آن سوی مرزها برای خرید و تأمین مایحتاج ضروری اعلام کرد و افزود: در این زمینه شایسته است با استقبال و میزبانی درست بتوانیم رضایت آنها را برآورده کنیم.

به گزارش فارس، فرماندار بیله‌سوار وجود گمرک را یک ظرفیت اقتصادی مثبت و سازنده برای شهرستان مرزی و محروم بیله‌سوار توصیف کرد و ادامه داد: گمرک بیله‌سوار تنها گمرک فعال استان اردبیل است که علاوه بر تردد شاهد صادرات و واردات هزاران تن کالا به صورت روزانه هستیم.

در این جلسه مدیر گمرک بیله‌سوار نیز گفت:‌ شمار تردد مسافران از گمرک بیله‌سوار در سال گذشته حدود 40 درصد رشد داشته است.

احد محمدی افزود: بالغ بر یک میلیون نفر در سال گذشته از طریق گمرک بیله‌سوار وارد یا خارج شدند.

وی با اعلام این‌که در روزهای تعطیلات نوروزی روزانه سه هزار نفر از این گمرک تردد می‌کردند، تصریح کرد: بیشتر مسافران ورودی از این گمرک اتباع کشور جمهوری آذربایجان هستند که با هدف معالجه، تجارت و تأمین مایحتاج به ایران سفر می‌کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: با رفع برخی از نواقص و مشکلات در این زمینه امیدواریم یک روند رو به رشد را در افزایش ترددها و فعالیت اقتصادی گمرک بیله‌سوار شاهد باشیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول