اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای تأمین مسکن چهارمحال و بختیاری مطرح شد؛

نارضایتی بنیاد مسکن از نحوه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری از نحوه و شرایط پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی در برخی بانک‌های عامل این استان انتقاد و اعلام نارضایتی کرد.

نارضایتی بنیاد مسکن از نحوه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سام انصاری بعدازظهر امروز در نشست شورای تأمین مسکن این استان با ارائه گزارشی از روند ساخت مسکن در شهرها و روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت این استان اظهار داشت: در شهرهای زیر 25 هزار جمعیت این استان تاکنون یک هزار و 272 واحد به بانک‌های عامل معرفی که از این تعداد قرار داد پرداخت تسهیلات به یک هزار و 211 واحد منعقد شده است.
وی افزود: از این تعداد تاکنون یک هزار و 81 واحد مرحله نخست تسهیلات، 795 واحد مرحله دوم، 498 واحد مرحله سوم و 371 واحد مرحله چهارم تسهیلات ساخت واحد مسکونی خود را دریافت کرده‌اند.
انصاری در ادامه به پرداخت تسهیلات خودمالکین اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز 4 هزار و 120 واحد به‌منظور دریافت تسهیلات ساخت بر روی زمین‌های خود به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد تسهیلات ساخت 3 هزار و 700 واحد عقد قرارداد شده و 3 هزار و 481 واحد مرحله نخست تسهیلات، 2 هزار و 926 واحد مرحله دوم، 2 هزار و 51 واحد مرحله سوم و یک هزار و 355 واحد مرحله چهارم تسهیلات خود را نیز دریافت کردند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری سهمیه سال گذشته این استان در بخش مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت را 5 هزار و 59 واحد اعلام کرد و افزود: در مجموع در این بخش 5 هزار و 392  واحد به بانک‌های عامل معرفی که تسهیلات 4 هزار و 911 واحد از این تعداد عقد قرارداد شده است.
به گفته وی از این تعداد 4 هزار و 562 واحد مرحله نخست تسهیلات، 3 هزار و 721 واحد مرحله دوم، 2 هزار و 949 واحد مرحله سوم و یک هزار و 726 واحد تسهیلات مرحله چهارم خود را بانک‌های عامل دریافت کرده‌اند.
انصاری با اشاره به جذب تمامی سهمیه مسکن مهر این استان در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، گفت: هم اکنون 4 هزار و 945 واحد در این شهرها در مرحله اجرای فونداسیون، 4 هزار و 96 واحد اجرای اسکلت، 2 هزار و 963 واحد مرحله عملیات سفت‌کاری، 2 هزار و 17 واحد در مرحله عملیات نازک‌کاری قرار دارند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری به سهمیه 9 هزار واحدی احداث واحدهای روستایی در این استان طی سال  اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز تاکنون 6 هزار و 390 واحد به بانک‌های عامل معرفی که تسهیلات 4 هزار و 469 واحد از این تعداد عقد قرارداد شده است.
به گفته وی 4 هزار و 48 واحد از این تعداد مرحله نخست، 3 هزار و 71 واحد مرحله دوم، یک هزار و 780 واحد مرحله سوم و یک هزار و 183 واحد مرحله چهارم تسهیلات خود را دریافت کرده و پایان کار گرفته‌اند.
انصاری افزود: در بخش مسکن روستایی متأسفانه جایگاه خوبی در میان استان‌های کشور نداریم، به‌گونه‌ای که هنوز سهمیه سال 89 خود را جذب نکرده‌ایم.
وی تصریح کرد: باوجود تأکید وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی هنوز برخی بانک‌های عامل در این استان وثایق و ضمانت‌هایی خارج از دستورالعمل‌های موضوع این تسهیلات از متقاضیان طلب می‌کنند که این موضوع، کندی روند پرداخت تسهیلات احداث مسکن روستایی در این استان را موجب شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول