اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بنیاد صیانت از خانواده در آذربایجان‌غربی تشکیل شد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: بنیاد صیانت از خانواده در آذربایجان‌غربی فعالیت خود را آغاز کرده است.

بنیاد صیانت از خانواده در آذربایجان‌غربی تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیدمحمد موسوی شامگاه دوشنبه در مراسم انتخاب اعضای هیئت امنای بنیاد صیانت از خانواده این نهاد اجتماعی اظهار داشت: تشکیل بنیاد صیانت از نهاد خانواده حرکت مبارک و میمونی است که باید در زمینه ارتقای سلامت و حفظ کانون خانواده تلاش کند تا این نهاد مقدس به جایگاه واقعی خود برسد.

وی افزود: مهم‌ترین رکن اجتماع، خانواده است چراکه خانواده در کاهش جرم و انحرافات اساسی نقش بسیار مهمی دارد و باید از این نهاد اجتماعی صیانت شود.

موسوی اضافه کرد: خانواده نهاد مقدسی است که مورد توجه و تاکید اسلام است و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام نیز توجه خاصی به این نهاد مقدس داشته‌اند.

رئیس شورای قضایی آذربایجان‌غربی افزود: هم‌اکنون جامعه با پاره‌ای از نابهنجاری‌ها و گرفتاری‌های اخلاقی مواجه است که دستگاه‌های مسئول باید با شناسایی کانون‌های این ناهنجاری‌ها، متناسب با آنها اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

وی افزود: جامعه بی‌ثبات ریشه در خانواده بی‌ثبات دارد و اگر ارزش‌ها بر خانواده حاکم نباشد جامعه هم به مشکل برمی‌خورد.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به موج عظیم تبلیغات مسموم دشمن برای از هم پاشیدن خانواده‌ها تاکید کرد: ضروری است تا این بنیاد که امروز زیر نظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم فعالیت خود را آغاز می‌کند با اقدامات خود بتواند در راستای تحکیم خانواده تلاش کند.

در ادامه این مراسم معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی نیز با تاکید بر استفاده از ظرفیت ادارات و نهادهای دولتی و مردمی در راستای تشکیل این بنیاد گفت: هدف از تشکیل این بنیاد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری در جامعه است که تمرکز آن بر روی خانواده است و تشکیل و بسط آن سبب تحکیم بنیان خانواده و در نهایت سعادت آن می‌شود.

پرویز علیزاده در ادامه به توضیح مقررات دستورالعمل‌ها راجع به نحوه تشکیل این بنیاد، اعضا و اهداف تشکیل آن بر اساس اساسنامه موجود پرداخت.

حجت‌الاسلام سیدمحمد فخری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان هم خواستار ارائه راهکارهای علمی برای تقویت بنیاد خانواده و جلوگیری از سست شدن روابط خانوادگی شد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول