اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

طرح رحمت با پوشش 6500 نفر در اردبیل اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل از برگزاری طرح ملی رحمت ویژه توانمند‌ساری بانوان با پوشش 6 هزار و 500 نفر در اردبیل خبر داد.

طرح رحمت با پوشش 6500 نفر در اردبیل اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدیجه جعفری‌اصل در مراسم تجلیل از بانوان امداد‌گر استان اردبیل اظهار داشت: برنامه طرح رحمت ویژه توانمند‌سازی بانوان، زنان خانه‌دار و دختران اجرایی می‌شود که این طرح در استان با اعتبار 25 میلیون تومان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 2 هزار نفر را زیر پوشش این طرح بردیم، افزود: امسال این طرح برای 6 هزار و 500 نفر در استان از سوی مرکز امور زنان ریاست جمهوری اجرایی خواهد شد.

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل هدف این طرح را ارائه مهارت‌های زندگی و اجتماعی با رویکرد دینی با توجه به سیره ائمه اطهار و خاندان اهل بیت اعلام کرد و یادآور شد: استقبال بسیار مناسبی که در سال گذشته از این طرح انجام گرفت ما را نسبت به ادامه راه مصمم کرده است.

جعفری‌اصل خاطرنشان کرد: این طرح در روستاهای استان و در راستای تحکیم بنیان خانواده، مهارت‌های زندگی، محتوای آموزشی، آیین همسر‌داری، آیین فرزند‌پروری، تربیت فرزندان بر اساس شیوه و تربیت صحیح اسلامی، ارتقای شأن و جایگاه زنان در خانواده، ارتقای تقوا در خانواده و ... اجرایی خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: این طرح در 9 محور با تکیه بر چهار زن برگزیده قرآن آسیه (س)، حضرت مریم، حضرت خدیجه (س) و حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل آگاه سازی و ارتقای شناخت و آگاهی زنان نسبت به خانواده و تعالیم خانواده را از دیگر اهداف برگزاری این طرح اعلام کرد و گفت: در این کلاس‌ها احکام دینی، پاسخگویی به مسائل شرعی و ... از سوی مبلغان ارائه می‌شود.

جعفری‌اصل همچنین از تشکیل کمیته مد و لباس به منظور تثبیت و ترویج الگوی اسلامی خبر داد و بیان داشت: این کمیته مرکب از آموزش و پرورش، بازرگانی، صنعت و معدن، طراحان و تولید‌گران نمونه و اسلامی موفق در عرصه مد و لباس اسلامی تشکیل شده که با هدف ترویج و تثبیت لباس مطابق با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی فعالیت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان با اعلام اینکه برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های لباس ایرانی و اسلامی از جمله فعالیت‌های این کمیته است، اظهار داشت:‌ کنترل واردات و صادرات در عرضه پوشاک، پرهیز از استفاده از الگوهای خارجی و بیگانه و ترویج تولیدات داخلی از اهداف اصلی ما در این کمیته است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول