اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تعمیق باورهای دینی صورت می‌گیرد

اجرای طرح ملی رحمت ویژه زنان خانه‌دار کردستانی

خبرگزاری فارس: مشاور امور بانوان استاندار کردستان از اجرای طرح ملی رحمت ویژه زنان خانه‌دار استان با هدف تعمیق باورهای دینی خبر داد.

اجرای طرح ملی رحمت ویژه زنان خانه‌دار کردستانی
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سهیلا نصرصادقی ظهر امروز در جلسه مشاوران فرمانداران شهرستان‌های استان و کارشناس امور بانوان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: زنان با توجه به رسالت خطیر خود در مسیر توسعه و تکامل نظام آفرینش نقش محوری و زیربنایی داشته و در مقام معلم و مربی نسل بشر نیز اساسی‌ترین خدمات مقدس را ارائه کرده‌اند.
وی افزود: مرکز امور بانوان و خانواده با اعتقاد راسخ اقدام به اجرای طرح ملی رحمت در راستای تقویت و تعالی فرهنگ و تعمیق باورهای دینی بانوان برای آشنایی زنان با آموزه‌های حیات‌بخش قرآن و سیره نبوی و عترت طاهره ایشان و عملیاتی کردن و معرفی الگوهای رفتاری به صورت شیوا، آسان و قابل درک در راستای تحکیم بنیان خانواده کرده است.
مشاور امور بانوان استانداری کردستان در ادامه بیان داشت: این طرح با همکاری امور بانوان وزارت کشور و مشاورین امور بانوان استانداری‌ها و حوزه‌های علمیه ویژه بانوان از سال 85 در سراسر کشور اجرا شده است.
نصرصادقی اضافه کرد: کتاب‌های آموزشی در راستای معرفی خانواده موفق، کارکردهای زن در خانه، خانواده کانون مهرورزی و عطر عفاف از محتوای اجرای طرح ملی رحمت ویژه زنان خانه‌دار است.
وی با اشاره به اهداف اجرای طرح ملی رحمت، تصریح کرد: مرکز امور بانوان وزارت کشور به منظور گسترش آموزش‌های امداد و نجات و ارتقای سطح آگاهی مختلف جامعه در ارتباط با حوادث و سوانح دوره‌های آموزش عمومی امداد و نجات را با همکاری سازمان هلال احمر در چندین مرحله برنامه‌ریزی و اجرا خواهد کرد.
مشاور امور بانوان استانداری کردستان در ادامه یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح ملی را توسعه آگاهی‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی زنان در پایبندی به ارزش‌ها و ایجاد مصونیت در برابر القای شبهات دینی و نیز مجهز شدن مخاطبین به سلاح بصیرت و آسیب‌شناسی خانواده در فضای مجازی بیان کرد.
نصرصادقی افزود: نظارت بر اجرای طرح و هزینه‌های مرتبت به صورت ملی بر عهده مرکز امور بانوان و خانواده ریاست‌ جمهوری است و مشاوران امور بانوان استان‌ها نیز به منظور اطمینان از صحت و درستی اجرای برنامه لازم است نظارت استانی خود را با استفاده از امکانات سازمان‌های ذیربط در طول اجرای طرح اعمال کنند.
وی اضافه کرد: طرح ملی رحمت در استان کردستان نیز از طرف مرکز امور بانوان ریاست‌جمهوری هر بار برای قشر ویژه‌ای از بانوان در راستای عترت و پیام‌های قرآنی، الگوپذیری بانوان، اسلام و ارتباط با خانواده اجرا می‌شود.
مشاور امور بانوان استاندار کردستان در ادامه تاکید کرد: باید با تلاش دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و سازمان‌های مردم ‌نهاد جایگاه زنانی که برای کشف حجاب شهید شدند در 17 دی‌ ماه گرامی داشته شود.

* بانوان پیشقراولان صحنه‌های انتخاباتی هستند

نصرصادقی در ادامه این جلسه با اشاره به نقش و رسالت بانوان در صحنه‌های انتخاباتی، اظهار داشت: در این شرایط زمانی که دشمنان سعی دارند فضای انتخاباتی را با تبلیغات مسموم و با بهره‌برداری‌های سیاسی مردم را از حضور در انتخابات بازدارند، بانوان در این راستا به عنوان پیشقراولان انتخاباتی نقش مهمی ایفا می‌کنند.
وی بر حضور آگاهانه و پرشور و با بصیرت بانوان و خانواده‌ها در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تاکید کرد و گفت: به منظور افزایش سطح آگاهی مردم و ایجاد فضای انتخاباتی سالم و تشویق بی‌طرفانه بانوان نیز می‌توانند با حضور پررنگ خود این صحنه را حماسی کنند.
مشاور امور بانوان استاندار کردستان در پایان خاطر نشان کرد: در شهرستان سنندج سه نفر از بانوان در بیجار یک نفر و سقز یک نفر کاندیدای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شده‌اند.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول