اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی خبر داد

آغاز اجرای سومین دوره طرح ملی "فرشتگان رحمت" در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از آغاز اجرای سومین دوره طرح ملی "فرشتگان رحمت" با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای محرومان در آستانه سال جدید در سراسر استان خبر داد.

آغاز اجرای سومین دوره طرح ملی "فرشتگان رحمت" در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صمد شریفی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در سالی که به سال جهانی داوطلبان نامگذاری شده است؛ معاونت امور داوطلبان همانند سال گذشته برای سومین بار با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نوعدوست استان اقدام به دایر کردن پایگاه‌های داوطلبی برای دریافت هرگونه کمک‌های مردمی در سراسر استان کرده است.

وی افزود: این پایگاه‌ها از اول اسفند ماه امسال در سراسر استان با مشارکت فعالانه داوطلبان تلاشگر در مکان‌های پرتردد شهرهای مختلف آذربایجان‌شرقی دایر شده و تا پایان اسفند ماه امسال به جمع‌‌آوری کمک مردمی خواهد پرداخت.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی؛ با اشاره به اینکه این طرح در خانه‌های داوطلبی، مساجد، ادارات، کارخانجات، محلات، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و مجامع عمومی و محافل مذهبی اجرا می‌شود، تصریح کرد: جامعه هدف این طرح زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست مناطق محروم و نیازمند در روستاها و مناطق دور شهری، کودکان یتیم و خانواده‌های نیازمند و بیماران صعب‌العلاج است و خیران عزیز می‌توانند برای حمایت از این افراد هرگونه کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به این پایگاه‌ها تحویل دهند.

شریفی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح از اول اسفندماه امسال در بیش از 30 نقطه استان پایگاه‌های داوطلبی دایر شده و اقدام به دریافت هرگونه کمک‌های مردمی می‌کنند و همچنین در این پایگاه‌ها بروشور معرفی سازمان داوطلبان و جذب خیران و عضویت داوطلبان توسط داوطلبان مستقر در این پایگاه‌ها صورت می‌پذیرد.

وی ارائه خدمات داوطلبانه، ترویج فرهنگ داوطلب محوری، شناخت هرچه بیشتر آحاد مختلف مردم از فعالیت‌های غیرامدادی جمعیت را از اهداف عمده این طرح اعلام کرد و ادامه داد: خدمات داوطلبانه یکی از اصول بنیادین و قلب فعالیت‌های نهضت صلیب سرخ و هلال احمر بوده و داوطلبان بهترین یاوران جمعیت‌های ملی برای پیشبرد برنامه‌های بشردوستانه و خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌پذیر به شمار می‌روند و دین اسلام نیز بر دستگیری از نیازمندان تاکید کرده است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه ضرورت مشارکت خیران در این طرح خاطرنشان کرد: در حقیقت حلقه اتصال ما (سازمان داوطلبان) دستان گرم یاریگر داوطلبان است و بدون مشارکت فعالانه داوطلبان موفقیت و دستیابی به اهداف انسان دوستانه که همان تسکین آلام بشری است، امکان‌پذیر نخواهد بود.

شریفی تاکید کرد: مردم نوعدست استان آذربایجان‌شرقی می‌توانند نسبت به اهدای کمک‌های غیرنقدی شامل البسه، پتو، کیف و کفش، مواد بهداشتی و شوینده و مواد غذایی تازه و سالم شامل برنج، روغن، حبوبات، کنسرو ، آجیل و شیرینی بسته‌بندی شده اقدام کنند و امیدوارم با کمک مردم نوع‌دوست و مشارکت افراد توانمند بتوانیم گل لبخند را بر لبان کودکان یتیم و بی‌سرپرست و نیازمندان و افراد محروم در عید نوروز بنشانیم.

وی گفت: مردم نوع‌دوست استان می‌توانند هرگونه کمک‌های غیرنقدی خود را به آدرس: تبریز، خیابان حافظ، روبروی سپاه تبریز، ساختمان معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان تحویل و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 5420999 و 5412889 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول