اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل:

10 درصد مردم آمل از ابتلا به دیابت رنج می‌برند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل گفت: بیش از 10 درصد مردم آمل از ابتلا به دیابت رنج می‌برند.

10 درصد مردم آمل از ابتلا به دیابت رنج می‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حمزه قاسمی بعد از ظهر امروز در نشست شورای ورزش این شهرستان که با حضور مسئولان نهادها و ادارات مرتبط در فرمانداری آمل برگزار شد، بیان کرد: تربیت بدنی کمک کار بهداشت و درمان در ایجاد سلامتی افراد جامعه و حفظ آن است.

وی افزود: باید بیش از گذشته به امر ورزش در خانواده‌ها توجه شود زیرا بدن سالم از ابتلا به امراض مختلف در امان بوده و سلامتی را برای خانواده‌ها و جامعه به ثمر می‌آورد.

قاسمی با اشاره به اینکه بستر برای ورزش همگانی برای آقایان و بانوان در این شهرستان مهیا نیست، تصریح کرد: این امر تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر را می‌طلبد تا فضایی سالم و مساعد را برای ورزش همگانی و توسعه آن در بین مردم ایجاد کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با اشاره به اینکه عدم تحرک سبب بسیاری از امراض شده که به مرور زمان مشکلات بسیار سختی را ایجاد می‌کند، بیان داشت: باید در زمینه نقش ورزش در سلامت روحی و روانی افراد تبلیغات گسترده‌ای شود تا ورزش در بین مردم نهادینه شود.

قاسمی با تاکید اینکه بیش از 10 درصد از مردم این شهرستان از ابتلا به دیابت یا قند خون رنج می‌برند، خاطرنشان کرد: در جمعیت حدود 400 هزار نفری آمل 10 درصد جمعیتی 40 هزار نفری را شامل می‌شود که این آمار بسیار مهم و قابل تاملی است.

وی عامل اصلی ابتلا به دیابت را عدم تحرک دانست.

بخشدار امامزاده عبدالله (ع) آمل نیز در این نشست گفت: باید جلسات شورای ورزش و تربیت بدنی اتاق فکر مدیران باشد تا جدیدترین راهکارها برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی ارائه شود.

یحیی عسگری‌پور بیان کرد: باید اخلاق ورزشی، معنویت و منش پهلوانی در بین ورزشکاران به روشنی مشهود باشد تا جامعه ورزشی سالمی را داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه این بخش بزرگ استان مازندران فاقد سالن ورزشی سرپوشیده است، یادآور شد: امازاده عبدالله یکی از بخش‌های فوق‌العاده مازندران است که در آن مناطق جنگلی، کوهستانی، دشت و جلگه در کنار هم قرار داشته و این امر بر زیبایی این منطقه بیش از پیش می‌افزاید.

عسگری‌پور با اشاره به اینکه همانطور به امر اقتصاد در این منطقه توجه ویژه‌ای شده و دو شهرک صنعتی بزرگ مازندران که حدود نیمی از صنعت استان را به خود اختصاص داده‌اند در این بخش واقع شده‌اند، گفت: باید به امر ورزش نیز در این بخش توجه خاصی شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول