اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد

اجرای طرح غربالگری دیابت در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از سال آینده طرح غربالگری دیابت ویژه شهروندان بالای 30 سال در استان انجام می‌شود.

اجرای طرح غربالگری دیابت در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرزام بیدارپور در اولین جلسه کمیته هماهنگی برنامه‌های هفته سلامت در سنندج اظهار کرد: 25 درصد از این تعداد در زمینه سلامت جسمی به رفتار پایدار رسیده و امیدواریم که در سال آینده این آمار به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین بر اساس برنامه‌ای مدون 42 درصد سالمندان استان به صورت پایلوت در شهرهای سنندج و کامیاران در طرح مراقبت جامعه سالمندی تحت مراقبت تیم پزشکی و غیرپزشکی قرار گرفته‌اند.

وی بیان داشت: شعار امسال هفته جهانی سلامت "سالمندی و سلامت، زندگی سالم و طول عمر" بوده و دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این زمینه به مانند سال‌های قبل برنامه‌های خود را طرح‌ریزی نموده است.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده آمار سالمندان 60 سال به بالای استان هم اکنون 112 هزار نفر بوده و وظیفه ماست که تمام تلاش خود را در راستای حفظ سلامت این گنجینه‌های ارزشمند جامعه بکار بندیم.

وی اضافه کرد:در کنار آموزش سالمندان در راستای سلامت جسمی آنها، تکریم سالمندان نیز یکی از برنامه هایی است که در دستور کاری دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تأکید کرد: برنامه‌ریزی در زمینه سلامت سالمندان باید مدارس شروع شود چرا که بسیاری از بیماری‌های جسمی که افراد در سالمندی به آن دچار می‌شوند ریشه در رفتارهای غلط و تغذیه نامناسب در زمان نوجوانی و جوانی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سلامت جسمی سایر افراد جامعه اشاره کرد و گفت: در این راستا سال آینده طرح غربالگری دیابت ویژه شهروندان بالای 30 سال در استان انجام می‌شود و افرادی که هر گونه نیازی به مراقبت‌های ویژه داشته باشند در مراکز درمانی مورد مداوا قرار خواهند گرفت.

وی با تأکید بر حساس‌سازی جامعه نسبت به مقوله سلامت تصریح کرد: توجه به سلامت نباید مختص یک هفته خاص بوده بلکه باید از ظرفیت هفته سلامت برای رسیدن به اهداف عالی نظام سلامت در جامعه رسید.

هفته سلامت با برنامه های متنوعی از 18 تا 25 فروردین سال آینده بر مبنای شعار جهانی بهداشت در سال 2012 که همان "سالمندی و سلامت " است در استان کردستان برپا خواهد شد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول