اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی ولی ‌فقیه در دامپزشکی زنجان خبر داد:

نظارت 20 ناظر زنجانی بر ذبح شرعی در کشورهای مختلف

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌ دامپزشکی زنجان گفت: برای اطمینان خاطر و نظارت بر ذبح شرعی از زنجان تعداد 20 نفر ذابح به کشورهای برزیل، استرالیا و لهستان اعزام شده‌اند.

نظارت 20 ناظر زنجانی بر ذبح شرعی در کشورهای مختلف
حجت‌الاسلام محمد سعید گلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از معدود کشورهایی است که به هنگام ذبح نظارت دقیق و کامل دارد، اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال به ازای هر ماه یک نفر به کشورهای طرف قرارداد واردات گوشت اعزام شده‌اند.
وی افزود: در کشور برزیل نزدیک 40 شرکت طرف قرارداد واردات گوشت وجود دارد که برای هر کدام از شرکت‌ها یک نفر روحانی و یک نفر دامپزشک بر ذبح دام‌ها نظارت می‌کنند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌ کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بحث حلیت غذا در جهان رتبه دوم را داراست، خاطرنشان کرد: در بحث نظارت بر گوشت و حلیت آن ایران رتبه نخست را در بین کشورهای مختلف دارد.
وی به وجود 106 ذبح‌ کننده برای رسیدگی به نحوه کشتار در استان زنجان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در داخل استان زنجان تعداد 12 کشتارگاه وجود دارد که از این تعداد هفت کشتارگاه مربوط به دام سبک و سنگین و تعداد پنج کشتارگاه مربوط به بخش طیور وجود دارد که تعداد 9 نفر ناظر روحانی نیز در این کشتارگاه‌ها مشغول نظارت بر نحوه ذبح هستند.
حجت‌الاسلام محمد سعید گلی با بیان اینکه گوشت و پروتئین حیوانی سهم ‌بسزایی در سبد غذایی خانوارها دارد، تصریح کرد: رعایت نکات اخلاقی در ذبح دام و طیور و صید آبزیان از اهمیت زیادی برخوردار است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌ کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه تا سال 87 قانونی در رابطه با نظارت بر ذبح شرعی دام و طیور در کشتارگاه‌ها وجود نداشت و تنها بر نحوه ذبح بهداشتی نظارت صورت می‌گرفت، افزود: در سال 87 قانون نظارت بر نحوه ذبح ایجاد شد.
وی تصریح کرد: ذابحین همگی دوره‌های مربوط به ذبح شرعی را گذرانده‌اند و همه ساله دو دوره ذبح برای این افراد برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام محمد سعید گلی به برنامه‌های دامپزشکی در بحث نظارت شرعی بر ذبح دام‌ها در عید قربان اشاره کرد و گفت: همه اعضای دامپزشکی در روز عید قربان کشیک بوده و در قالب دو اکیپ یکی به صورت سیار و دیگری به صورت ثابت در کشتارگاه‌ها نظارت دارند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول