اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش:

باید نگاه سنتی به امتحانات تغییر کند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: باید نگاه سنتی به امتحانات تغییر کند و ارزشیابی‌ها با آموزش صورت گیرد.

باید نگاه سنتی به امتحانات تغییر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه عبدالامیر عرفی امروز در گردهمایی یک روزه مسئولان ادارات سنجش آموزش و پرورش استان کرمانشاه در تالار شهید صدوقی این شهرستان گفت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش کشور با همراهی و هماهنگی مجموعه بزرگ معلمان و مدیران درحال انجام است و اولین گام، تغییر در نوع نگاه به وزارت آموزش و پرورش است، چرا که در گذشته این نهاد را با جمعیتی زیاد و مصرفی می‌دانستند، در حالی که تغییرات خوبی انجام گرفته و نگاه مسئولان کشور را متفاوت با گذشته کرده است.

عرفی افزود: وزارت آموزش و پرورش همه تلاش خود را می‌کند تا جایگاه واقعی معلم در جامعه حفظ شود.

وی تصریح کرد: اصلاح و بهبود شیوه‌های ارزشیابی در همه محیط‌های یادگیری در همه مقاطع رخ داده است و باید به صورت جدی‌تر دنبال شود.

وی خاطر نشان کرد: باید نگاه سنتی به امتحانات تغییر کند و ارزشیابی های همراه با آموزش شروع شود و اصلاح و بهبود شیوه‌های ارزشیابی، سر لوحه کارهای مرکز سنجش است که باید این نگاه به همه بخش‌ها توسعه یابد.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در ادامه از تأسیس بانک سئوالات در کشور خبر داد و گفت: این بانک سئوالات با کمک همه معلمان راه اندازی می شود و همه معلمان در انتخاب سئوال سهم دارند و هزینه و حق الزحمه آن را دریافت می‌کنند.

عرفی خاطر نشان کرد: مدیران پیشگامان تحول در آموزش و پرورش هستند و نقش مهمی در اجرای برنامه‌های تحول بنیادین آموزش و پرورش دارند.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول