اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار وزیر منابع آب عراق با استاندار قم مطرح شد

بهره‌گیری از تجربیات ایران در اجرای طرح‌های آبی عراق

خبرگزاری فارس: مهند السعدی وزیر منابع آب عراق که امروز به قم سفر کرده است با استاندار قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

بهره‌گیری از تجربیات ایران در اجرای طرح‌های آبی عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در این دیدار با بیان اینکه قم در گذشته به دلیل کم توجهی با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود، مشکل آب را از جمله مشکلات دیرینه این شهر دانست و گفت: در سایه توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی و با اجرای پروژه عظیم انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم، این آرزوی دیرینه در حال تحقق است.

وی پروژه انتقال آب به قم را از جمله طرح‌های مهم توصیف کرد و افزود: در قالب این طرح و با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین روش‌ها، آب از شعاع 300 کیلومتری به قم منتقل می‌شود.

استاندار قم با اشاره به اینکه پروژه «سرشاخه‌ها» آب شرب قم را تامین خواهد کرد، گفت: برای تامین آب مورد نیاز بخش‌های صنعت و کشاورزی نیز طرح‌هایی را در برنامه داریم که با اجرایی شدن این طرح‌ها، در میان مدت مشکل آب قم برطرف خواهد شد.

موسی‌پور به پیشرفت‌های صنعت آب کشور اشاره و تصریح کرد: در این بخش همانند سایر حوزه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات چشمگیری صورت گرفته است.

وی افزود: در حالی که قبل از انقلاب اسلامی در زمینه صنعت آب و برق کاملاً وابسته بودیم، امروز ایران در بسیاری از عرصه‌ها از جمله سد سازی و اجرای طرح‌های عظیم انتقال حوزه به حوزه آب، جزء کشورهای مطرح در سطح دنیا شناخته شده است.

استاندار قم اشتراکات فرهنگی- مذهبی جمهوری اسلامی ایران با عراق را مورد تاکید قرار داد و گفت: وجود شرایط اقلیمی مشابه بین ایران و عراق، زمینه و امکان انتقال تجربیات به عراق در عرصه‌های گوناگون به ویژه صنعت آب را فراهم کرده است.

موسی‌پور با بیان اینکه خروج اشغالگران از عراق، زمینه توسعه و سازندگی این کشور را فراهم ساخته است، بیان داشت: اتحاد و وحدت بین مردم، گروه‌های سیاسی و مذهبی در عراق و تقویت همکاری‌های بین ایران و عراق علاوه بر کمک به پیشرفت و توسعه این کشور، وزنه ثباتی در منطقه خواهد بود.

در این دیدار وزیر منابع آب عراق نیز طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و دیدار با مسئولان کشور گفت: تجربیات جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در اجرای طرح‌های آبی عراق موثر واقع شود.

مهند السعدی با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری‌های آبی ایران و عراق، اظهار امیدواری کرد که این دیدار زمینه توسعه بیشتر روابط دو کشور را افزایش دهد.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول