اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیشابور محقق شد

تخصیص اعتبار برای اجرای 7 هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از تخصیص اعتبار برای اجرای 7 هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار در این شهرستان خبر داد.

تخصیص اعتبار برای اجرای 7 هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، به نقل از روابط عمومی این اداره، سیدغلامرضا نبوی‌نامقی اظهار داشت: با توجه به اینکه معمولا اعتبارات طرح‌ها در نیمه دوم سال ابلاغ می‌شود، در حال حاضر مراحل اولیه از جمله نقشه‌برداری، مطالعه و طراحی و زمینه جذب و اجرای سهمیه 7 هزار هکتاری شهرستان انجام شده است.
وی ادامه داد: از سهمیه تعیین شده برای شهرستان نیشابور، تاکنون 781 هکتار اجرا و 547 هکتار در دست اجرا و یک‌ هزار و 711 هکتار به بانک و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به‌ منظور اخذ اعتبار معرفی و 4 هزار و 911 هکتار از طرح مذکور در مرحله مطالعه، نقشه‌برداری و طراحی است.
مدیر جهاد کشاورزی نیشابور میزان اعتبارات بلاعوض تخصیصی برای این طرح‌ها را 245 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: به ازای هر هکتار اجرای طرح تا سقف 85 درصد معادل 35 میلیون ریال اعتبار بلاعوض و سایر هزینه‌های مورد نیاز توسط خود کشاورز و یا از محل تسهیلات بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.
وی گفت: محقق‌شدن کامل اجرای طرح مذکور و تغییر سیستم آبیاری از روش‌های سنتی به روش مکانیزه، علاوه بر صرفه‌جویی بیش از 37 میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی طی هر سال زراعی، منجر به کاهش هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت و هم‌چنین افزایش درآمد کشاورزان می‌شود.
انتهای پیام/م30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول