اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دست‌باف اصفهان:

حمایت از تولیدکنندگان فرش مشکلات بیکاری را برطرف می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه بافندگان فرش دست‌باف اصفهان گفت: بیشترین میزان اشتغال در حمایت از تولیدکنندگان فرش است و در حال حاضر بیش از 10 میلیون نفر در کل کشور از صنعت فرش ارتزاق می‌کنند.

حمایت از تولیدکنندگان فرش مشکلات بیکاری را برطرف می‌کند

سعید عصاچی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با حمایت از تولیدکنندگان فرش دست‌باف اظهار داشت: تولید فرش دست‌باف بیشترین میزان اشتغال را دارد و حمایت از تولیدکنندگان فرش مشکلات بیکاری را برطرف می‌کند.

وی در ادامه افزود: در زمینه تولید فرش بالغ بر 20 رشته کاری وجود دارد و در حال حاضر بیش از 10 میلیون نفر در کل کشور (به صورت مستقیم و غیر مستقیم)  از طریق صنعت فرش ارتزاق می‌کنند.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دست‌باف اصفهان در مورد بیمه بافندگان فرش بیان داشت: مشکل بیمه بافندگان فرش در مجلس بررسی و در حال اجرا است، در حال حاضر روند بیمه بافندگان طولانی است و سازمان فنی و حرفه ای در مدت زمان شش الی هفت ماه این مسیر را طی می‌کند.

عصاچی با اشاره به قیمت ارز تأکید کرد: در سال گذشته با جهش ناگهانی قیمت ارز رو‌ به ‌رو شدیم در صورتی که نرخ ارز ثابت برای صادر کننده بسیار بهتر و به نفع آنان است.

وی در مورد پیمان ارزی اضافه کرد: اگر پیمان ارزی اجرا شود با مشکل رو‌ به ‌رو می‌شویم، در این صورت جنس اولیه با قیمت دلار آزاد وارد و فروش جنس با نرخ دولتی انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دست‌باف اصفهان در ادامه گفت: برای رفع این مشکل باید قیمت جنس اولیه و قیمت فروش کالا بر مبنای نرخ مرجع و یا نرخ آزاد محاسبه شود.

وی در ارتباط با حمایت از تولیدکنندگان افزود: جوایز صادراتی برای تشویق و حمایت از صادرکنندگان در نظر گرفته شده است و لازم است از تولیدکنندگان نیز به گونه‌ای حمایت شود مانند پرداخت وام کم‌بهره به تولیدکنندگان.

عصاچی ادامه داد: کارفرمایان فرش این قابلیت را دارند که بیش از یک هزار نفر را مشغول به کار کنند و لازمه این امر حمایت از تولیدکنندگان است.

وی در مورد حمایت از بافندگان بیان داشت: ارائه خدمات تأمین اجتماعی و بازنشستگی به بافندگان، کمک و حمایت قابل توجهی به این قشر می‌کند.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دست‌باف اصفهان در پایان در ارتباط با حمایت از فرش دست‌باف اظهار داشت: نسبت به سال‌های گذشته، در جشنواره فرش سال 1390 استقبال خوبی از فرش دست‌باف صورت گرفت.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول