اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی صورت گرفت

صرف 22 میلیارد ریال اعتبار برای جهیزیه مددجویان

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: بیش از 22 میلیارد ریال اعتبار برای جهیزیه و هدیه ازدواج زوجین مددجوی زیر پوشش این نهاد هزینه شد.

صرف 22 میلیارد ریال اعتبار برای جهیزیه مددجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی، محمد بلوچی اظهار داشت: در راستای تسهیل در ازدواج زوج‌های جوان در سال گذشته بیش از 22 میلیارد و 171 میلیون ریال اعتبار برای جهیزیه و هدیه ازدواج زوجین این نهاد هزینه شد.

وی افزود: این مبالغ از محل اعتبارات دولتی، درآمدهای کمیته امداد، مصوبات سفر ریاست جمهوری و از محل کمک خیران تأمین شد.

بلوچی تصریح کرد: از مجموع اعتبارات هزینه شده مبلغ 12 میلیارد و 779 میلیون ریال برای جهیزیه، سه میلیارد و 710 میلیون ریال هدیه ازدواج و پنج میلیارد و 682 میلیون ریال نیز برای اهداء لوازم منزل به زوجین نیازمند این نهاد بوده است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته با هزینه شدن اعتبارات مذکور دو هزار و 348  نوعروس و تازه داماد نیازمند از این هدایا برخوردار شدند که یک‌هزار و 338 مورد آن جهیزیه و یک‌هزار و 10 مورد آن نیز هدیه ازدواج بوده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی تصریح کرد: سه هزار و 813 مورد نیز تجهیزات منزل به زوجین زیرپوشش اهدا شد که مبلغ پنج میلیارد و 682 میلیون ریال برای آن هزینه شد.

وی سقف پرداختی جهیزیه به هر یک از نوعروسان را 10 میلیون ریال و هدیه ازدواج تازه دامادها را چهار میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این هدایا به صورت نقدی در اختیار زوجین نیازمند قرار گرفت تا افراد بتوانند با سلیقه خود وسایل اولیه زندگی مشترک را تأمین کنند. 

بلوچی با اشاره به اینکه همه‌ نوعروسان قبل از دریافت جهیزیه از دوره‌های آموزشی و مشاوره بهره‌مند می‌شوند، افزود: پس از برگزاری کلاس‌ها این نهاد به تمام زوجین آموزش دیده جهیزیه اهدا می‌کند تا از این طریق بتواند زندگی ساده و توأم با آرامش را برای آنان ایجاد کند.

وی هدف از برگزاری این دوره‌ها را ارتقا سطح بینش مددجویان و تقویت اعتقادات دینی آنان عنوان کرد و گفت: آشنا کردن زوجین با راه حل مشکلات فرهنگی، روانی، اجتماعی و اخلاقی، تقویت روحیه همزیستی و ایجاد خانواده متعادل را از دیگر اهداف برگزاری این دوره‌ها است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: امید است با تلاش مسئولان این نهاد و کمک‌های مالی و معنوی هر چه بیشتر خیرین بتوانیم امسال بیشتر از گذشته به ازدواج جوانان کمک کنیم تا این سنت حسنه هر چه بیشتر در جامعه تقویت شود.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول