اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

باید از ترویج تغذیه ناسالم در خراسان رضوی جلوگیری کنیم

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: باید از ترویج تغذیه ناسالم در خراسان رضوی جلوگیری کنیم.

باید از ترویج تغذیه ناسالم در خراسان رضوی جلوگیری کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی خراسان رضوی اظهار داشت: ترویج غذای سالم و جلوگیری از تغذیه ناسالم به‌ عنوان مهمترین اولویت باید پیگیری شود چرا که تغذیه صحیح قدم اول در رعایت بهداشت و امنیت غذایی است.
وی در ارتباط با "ایدز خراسانی" (HTLV1 ) گفت: اصولا در ایران و به ویژه در خراسان رضوی بیماری‌ها به‌سرعت کشف می‌شوند و باید در همین راستا راه‌های درمان هر بیماری به وی‍ژه ویروس ایدز خراسانی را پیدا کنیم تا از تکثیر این ویروس جلوگیری کنیم.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان‌ کرد: همچنین با توجه به اینکه یکی از راه‌های انتقال این بیماری به صورت انتقال خون به خون است، باید در این راستا سازمان انتقال خون توجه ویژه‌تری به اهدا کنندگان داشته باشد تا با انجام آزمایش‌های ویژه از استفاده خون‌های آلوده جلوگیری کند.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت بوفه‌های ناسالم در مدارس سطح استان تاکید کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد باید در مدت دو هفته به منظور تعیین جدول زمانبندی برای تجهیز تمام مدارس استان به بوفه سالم توافق‌نامه همکاری امضا کنند.
همچنین در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ویروس ایدز خراسانی اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام گرفته آلوده‌ترین منطقه کشور به ویروس HTLV1 استان خراسان رضوی است که در این راستا کارگروهی برای بررسی بیشتر تشکیل شده است و تاکنون اقدامات خوبی از سوی این کارگروه انجام گرفته ‌است که از جمله این اقدامات می‌توان به راه‌اندازی پژوهشکده HTLV1 در آینده نزدیک اشاره کرد.
محمود شبستری با اشاره به راه‌های انتقال این ویروس افزود:‌ انتقال از راه خون به خون و انتقال جنسی و یا از مرد به زن از جمله راه‌های انتقال ویروس ایدز خراسانی است که البته در استان خراسان رضوی اکثر مبتلایان از راه انتقال مادر به فرزند به این ویروس مبتلا شدند.
وی خاطر نشان کرد: این ویروس درمان قطعی ندارد ولی می‌توان با رعایت نکات بهداشتی و درمانی از پیشرفت آن جلوگیری کرد.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با اشاره به وضعیت بهداشتی استان اظهار داشت: در سال گذشته طرح غربال‌گری دیابت برای 500 هزار نفر افراد بالای 30 سال در روستاها به اجرا درآمد که 16 هزار بیمار شناسایی و با اجرای این طرح روی 250 هزار نفر در شهرها 21 هزار بیمار شناسایی شدند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 3 میلیون دز واکسن در استان تجویز شده است، تصریح کرد: 400 مورد ایدز در استان مشاهده شده که 100 نفر از آنها تحت درمان قرار گرفته‌اند و بقیه یا مهاجرت کرده‌اند و یا فوت کرده‌اند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول