اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری آمل:

شرایط برای اقامت گردشگران در مازندران فراهم شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل بر ایجاد بسترها و مولفه‌های لازم برای افزایش اقامت مسافران در مازندران تاکید کرد.

شرایط برای اقامت گردشگران در مازندران فراهم شود

 محمدرضا شیدفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه آمل به دلیل شرایط خاص جغرافیایی از شهرستان‌های مطرح در حوزه گردشگری است، گفت: این شهرستان با دارا بودن 51 اثر تاریخی و نزدیک بودن به تهران شرایط مناسبی برای حضور گردشگران دارد.

شیدفر با اعلام اینکه آمل سه درصد تاسیسات گردشگری کشور را دارد، بیان داشت: در این بخش آمل رتبه اول کشوری را دارد.

این مسئول با بیان اینکه آمار رسمی سال 89 نشان می‌دهد 47 میلیون تردد به استان مازندران صورت گرفته که 47 درصد آن از محور هراز بوده، تصریح کرد: افزایش این سفرها نشان‌دهنده ثبات اقتصادی و امنیتی در جامعه است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل با اشاره به اینکه امروز مردم سفر را به عنوان یک مولفه مهم در سبد زندگی خود قرار داده‌اند، افزود: این امر موقعیت سیاسی و اجتماعی کشور را با ثبات نشان می‌دهد.

وی با اعلام اینکه برای نخستین بار در سال جاری آمار ورودی از محاسبه ورود گردشگری حذف شده، تصریح کرد: آمار واقعی براساس آمار مسافران مقیم محاسبه شده که براساس آمار آمل در نوروز 91 ،6 میلیون و 835 هزار نفر گردشگر را پذیرا بوده است.

شیدفر با بیان اینکه مسافران نوروزی در 184 کلاس اقامت داشته‌اند، گفت: 4 هزار و 842 نفر در ستاد اسکان آموزش و پرورش ساماندهی شدند.

این مسئول با اشاره به اقامت 4 هراز و 790 مسافر در هتل آپارتمان‌ها و مسافرخانه‌ها افزود: 6 هزار نفر نیز در زائرسراها اقامت داشتند.

شیدفر با اعلام اینکه 170 هزار نفر در چادرها و منازل و جاده‌ها اقامت داشتند، اضافه کرد: از میزان اقامت در چادرها باید کاسته شده و بر اقامت در اماکن گردشگری افزوده شود.

وی با بیان اینکه باید مولفه‌های لازم برای افزایش اقامت گردشگران دیده شود، از بازدید 500 نفر از موزه تاریخ آمل در تعطیلات نوروزی خبر داد و متذکر شد: 156 نفر نیز از موزه شهدا بازدید داشتند که این میزان نسبت به سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل با اعلام اینکه در ایام نوروز 9 هزار و 460 نفر از پارک میرزاکوچک‌خان جنگلی بازدید کردند، اذعان داشت: 24 هزار نفر نیز از پارک بلیران بازدید داشتند.

انتهای‌پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول