اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

کاهش وابستگی به فرهنگ بیگانگان سبب توسعه استقلال فرهنگی می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: آشنایی با شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی عامل افتخار به داشته‌هایمان است که خود سبب کاهش وابستگی به فرهنگ بیگانگان و توسعه استقلال فرهنگی می‌شود.

کاهش وابستگی به فرهنگ بیگانگان سبب توسعه استقلال فرهنگی می‌شود

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: بزرگداشت مفاخر فرهنگی و مذهبی و معرفی آنان به نسل جوان اقدام مفیدی است که سبب آشنا شدن افراد جامعه با این مفاخر می‌شود.

وی با بیان اینکه با مطالعه زندگی کسانی که در کنار ائمه معصومین بودند می‌توان به ابعاد گسترده‌تری از زندگی امامان پی برد، تصریح کرد: باید شناخت بیشتری از این افراد پیدا کنیم چرا که برخی از ابعاد زندگی امامان برای ما ناشناخته مانده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: خواجه اباصلت نیز از جمله شخصیت‌های مذهبی است که در زمان حیات علی بن موسی‌الرضا(ع) و پس از شهادت آن بزرگوار در کنار آن حضرت بوده و بر این اساس مطالعه زندگی و رفتار و شخصیت وی می‌تواند زمینه‌های ناگفته بسیاری را از امام رضا(ع) بازگو کند.

آرین‌منش گفت: مطالعه و آشنایی با شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی سبب می‌شود ما به داشته‌های خود افتخار کنیم و وابستگی به فرهنگ بیگانگان کاهش یابد و استقلال فرهنگی جامعه روند روزافزون داشته باشد.

وی برگزاری همایش‌ها و مراسمات بزرگداشت این شخصیت‌ها، نشر کتاب و استفاده از سخنرانان ممتاز در بیان ویژگی‌های این شخصیت‌های برجسته را از راه‌های معرفی آنان به آحاد جامعه عنوان کرد.

انتهای پیام/و30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول