اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط فرماندار و امام جمعه مرزن آباد

اجرای طرح همایش ملی تشیع و تبرستان تشریح شد

خبرگزاری فارس: طرح همایش ملی تشیع و تبرستان توسط امام جمعه مرزن آباد و فرماندار چالوس تشریح شد.

اجرای طرح همایش ملی تشیع و تبرستان تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرزن آباد، سید غدیر رضایی پیش از ظهر امروز در نشست با رسانه‌های گروهی این شهرستان با اشاره به برگزاری این همایش در 14 آبان سال جاری در مرزن‌آباد آن را حرکتی در هویت بخشی دینی و مذهبی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در کنار فضاسازی معنوی و احیای هویت دینی و فرهنگی بیشتر نگاه ما به توسعه بخش مرزن‌آباد است.

رضایی به برگزاری جلسات مختلف پیگیری و تشکیل کمیته‌های مختلف برای برگزاری این همایش اشاره کرد.

در ادامه امام جمعه مرزن‌آباد نیز تصریح کرد: بررسی مباحث مربوط به قیام علویان در تبرستان و حمایت‌های مردمی از آنان و گرایش مردم این خطه به اسلام و تشیع و امامزادگان مازندران موضوع این همایش است.

حجت‌الاسلام محمود علیخانی بر ضرورت برگزاری همایش اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس شواهد و اسناد تاریخی مردم مازندران از همان ابتدا که اسلام را پذیرفتند با رویکرد شیعی آن بوده است و مازندران همیشه پناهگاه فرزندان مظلوم امیرالمومنین(ع) بوده است و به ویژه در زمانی که سادات علوی زیر خفقان شدید خلفای بنی‌عباس قرار داشتند، برخی از امامزادگان (ع) توانستند با حمایت مردم این سامان حکومت تشکیل دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به اسناد معتبر نخستین نقطه‌ای که با حسن بن زید(داعی کبیر) در 25 رمضان سال 250 هجری بیعت کردند منطقه سعید‌آباد یا مرزن آباد فعلی بود، بنابراین تصمیم بر این شد که این همایش در این شهر برگزار شود.

علیخانی در ادامه اهداف این همایش را برشمرد و خاطرنشان کرد: فضاسازی معنوی، احیای هویت دینی و فرهنگی، بررسی دیدگاه‌های صاحب‌نظران و بهره‌گیری از نظرات آنان، بررسی دغدغه تشکیل حکومت بر پایه علم و عدل و معرفی شخصیت‌های مهم علوی و امامزادگان به نسل حاضر از جمله اهداف این همایش است.

وی با بیان اینکه این همایش در سطح ملی در دو روز 13 و 14 آبان 91 برابر با عید سعید غدیر و روز مازندران برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد با برگزاری این همایش هویت فرهنگی مازندران به ویژه غرب استان با توجه به معضل هجمه فرهنگی غرب در این منطقه بازسازی شود و مردم به اهل بیت و جمهوری اسلامی بیشتر گرایش یابند و متون تاریخی درباره علویان و تبرستان بررسی صحیح صورت گیرد و تولید علم را در پی آن داشته باشد.

امام جمعه مرزن‌آباد و دبیر همایش موضوعات فراخوان مقالات این همایش را در 16 عنوان برشمرد و مهلت ارسال مقالات را از اول اردیبهشت تا اول شهریور سال ‌جاری عنوان کرد و گفت:متقاضیان شرکت در این همایش می‌توانند مقالات خود را به آدرس:مازندران، مرزن‌آباد، بلوار امام خمینی(ره)، دبیرخانه دائمی همایش تشیع و تبرستان یا به آدرس مازندران، چالوس، خیابان 17 شهریور، دبیرخانه دائمی همایش ظهور آفتاب و یا به آدرس قم، شهرک پردیسان، روبروی مسجد امام صادق (ع) دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشکده شیعه شناسی ارسال کنند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول