اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد

نیاز آموزش و پرورش بوشهر به 138 مربی بهداشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در آموزش و پرورش به 138 مربی بهداشت نیاز داریم و به ازای هر 705 نفر دانش‌آموز یک مربی بهداشت داریم.

نیاز آموزش و پرورش بوشهر به 138 مربی بهداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر خلیل رضایی پیش از ظهر امروز در همایش هفته سلامت در بوشهر اظهار داشت: مربیان بهداشت خط مقدم جبهه بهداشتی در مدارس هستند و در حوزه ستادی از آنان حمایت می‌کنیم.

وی افزود: توان انسان به روح او بستگی دارد و توجه به روح و روان و مراقبت از آن و اینکه چقدر توانسته‌ای در امراض روحی خودمان وزیر مجموعه خود کوشا باشیم بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خداوند را بهترین پزشک و فوق تخصص پزشکان نامید و اظهار داشت: ما چقدر توانسته‌ایم به دستورات خداوند و به عنوان دارویی که پزشک اصلی برایمان تجویز کرده عمل کنیم.

رضایی با اشاره به اهمیت بخش بهداشت مدارس و رسیدگی به وضعیت جسمی و روحی دانش‌آموزان و جهت‌بخشی به زندگی سالم و روح و روان سالم دانش‌آموزان تاکید کرد: تا آنجایی که امکان دارد در راستای پیشگیری از بیماری‌های روحی و روانی و داشتن جسمی تندرست و روانی سالم برنامه‌ریزی و تلاش و همت مضاعف داشته باشیم.

وی همچنین تعامل بین مربیان بهداشت و پرورشی و مشاوران مدارس را امری مؤثر در سلامت بهداشت روح و روان خواند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در آموزش و پرورش به 138 مربی بهداشت نیاز داریم و به ازای هر 705 نفر دانش‌آموز یک مربی بهداشت داریم.

رضایی افزود: در حال حاضر 79 مربی بهداشت داریم که 50 نفر رسمی و 29 نفر حق‌التدریس هستند.

معاون تربیت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این همایش گفت: تعلیم و تربیت، آموزش و مربیگری، حرفه‌ای بسیار مقدس است.

عبدالرحیم موجی افزود: برای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت باید روی آن کار کرد و اگر در بخش مذهبی، فرهنگی، آموزشی و ... بخواهیم به هدف اصلی برسیم باید همگام با هم حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: بخش تربیت بدنی و بهداشت نیز از بخش‌های مهم در آموزش و پرورش است و باید نهایت تلاش خود را برای رسیدن به اهداف عالیه در آموزش و پرورش به کار بگیریم.

کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت شهرستان بوشهر نیز در این همایش گفت: در حال حاضر چهار میلیون سالمند در کشور داریم که سن آن‌ها بالای 60 سال است که در 10 سال آینده این رقم به 20 میلیون نفر می‌رسد و نشان از بهبود شاخص بهداشتی است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول