اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان:

بارش‌های متناوب و رگباری در اصفهان ادامه دارد

خبرگزاری فارس: کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش‌های متناوب و رگباری تا روز دوشنبه در استان اصفهان ادامه دارد و بر همین اساس آب‌گرفتگی معابر در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

بارش‌های متناوب و رگباری در اصفهان ادامه دارد

نوید حاج‌بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد آخرین وضعیت هوای استان اصفهان اظهار داشت: بررسی آخرین نقشه‌ها و اطلاعات هواشناسی بیانگر فعالیت یک سامانه بارش‌زا از بعدازظهر روز پنج‌شنبه تا اواسط روز دوشنبه است.

وی افزود: بر این اساس افزایش ابر رگبار رعد و برق و کاهش وزش باد در بیشتر نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به فصل بهار شرایط تشدید بارش‌ها به صورت رگبارهای شدید که منجر به آب‌گرفتگی معابر و اختلال در تردد می‌شود انتظار می‌رود، شدت رگبارها و بارش‌ها در نواحی شمال و شرق استان اصفهان محسوس‌تر است.

حاج‌‌بابایی با اشاره به اینکه بارش‌های خوبی در این چند روز در استان داشته‌ایم، ادامه داد: تا ساعت 7 صبح امروز در شهر اصفهان 5.2 میلی‌متر و شهرستان اردستان با 33.8 میلی‌متر بیشترین و به ترتیب نطنز با 23 میلی‌متر، خور و بیابانک 0.1 میلی‌متر، داران 4.6 میلی‌متر و شهرضا 6.1 میلی‌متر بارش داشته است.

وی اضافه کرد: شدت بارش‌ها بیشتر در نواحی شمال‌شرق و جنوب‌شرق بوده است و این در حالی است که در غرب استان بارش‌های قابل توجهی نداریم.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان بیان داشت: سیستم بارش تا بعد از ظهر امروز وجود دارد و نقشه‌ها بیانگر این است که تا پایان فروردین‌ماه پیش‌بینی شرایط آسمان ابری و رگبارهای بهاری وجود دارد و در بیشتر روزها بارش‌های بهاری در سطح استان در حد نرمال است، این بارش‌ها در حدی نیست که بتواند کمبود منابع آب استان را تأمین کند.

حاج‌بابایی سردترین نقطه استان را فریدون‌شهر با سه درجه بالای صفر و گرم‌ترین نقطه استان را خور و بیابانک با 33 درجه دانست و افزود: دمای استان اصفهان حداقل 11 درجه و حداکثر 20 درجه است و تغییرات دمایی محسوس نیست.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول