اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان بوشهر

41 نفر به مرحله دوم المپیادهای علمی راه یافتند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش ستان بوشهر گفت: از مجموع یک‌هزار و 385 نفر شرکت‌کننده در مرحله نخست المپیادهای علمی در استان بوشهر 41 نفر به مرحله دوم راه یافتند.

41 نفر به مرحله دوم المپیادهای علمی راه یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر خلیل رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شرکت‌کنندگان در هفت رشته با هم رقابت کردند و مرحله دوم نیز از 11 تا 14 اردیبهشت ماه در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی افزود: از 41 پذیرفته شده مرحله نخست 54 درصد دختر و 46 درصد پسر هستند و 34 نفر نیز از مراکز استعدادهای درخشان و هفت نفر دیگر نیز از مدارس نمونه دولتی و دبیرستان دانشگاه بوده‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شهرستان بوشهر با قبولی 36 نفر در رتبه نخست و شهرستان‌های دشتستان و جم هر کدام به ترتیب با چهار نفر و یک نفر قبولی در مرحله نخست در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

رضایی اضافه کرد: قبولی در رشته‌های ادبیات و زیست در انحصار دختران و رشته‌های شیمی، نجوم و تا حد زیادی فیزیک در انحصار پسران است.

وی بیان کرد: در رشته‌های ریاضی و کامپیوتر نیز که بیشترین قبولی را داشتیم اکثر قبولی‌ها دختران بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پذیرفته‌شدگان مرحله نخست ضروری است به منظور کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با محتوای مسابقه و زمان دقیق آن به آدرس www.ysc.ir و سایت معاونت دانش‌پژوهان جوان www.sahaad.ir سامانه نام‌نویسی الکترونیکی دانش‌آموزان (سناد) مراجعه کنند.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول