اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ارشاد کرمان:

فاز دوم موزه صنعتی کرمان بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: به دنبال توسعه فضای موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان بودیم و با حمایت‌های استاندار این امر شکل گرفته و فاز دوم موزه صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد.

فاز دوم موزه صنعتی کرمان بهره‌برداری می‌شود

احمد سعیدی امروز در حاشیه نمایشگاه خوشنویسی در موزه‌ هنرهای معاصر کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با بهره‌برداری از فاز دوم موزه هنرهای معاصر فضایی برای نمایش دائم آثار هنرمندان مطرح و پیشکسوت کرمان در نظر گرفته شده است که آثار آنها به صورت ثابت به نمایش عموم گذاشته شود.

وی بیان داشت: فصل جدیدی از تلاش و تکاپو در عرصه فرهنگ و هنر کرمان آغاز شده است‌ در برنامه‌ای به زودی آنچه که در سال جاری در حوزه فرهنگ و هنر تدارک دیده‌ایم را به اطلاع شهروندان و اهالی فرهنگ و هنر می‌رسانیم.

سعیدی افزود: با وجود اینکه در سال گذشته به شهادت ناظران، سالی منحصر در بخش فرهنگ و هنر استان کرمان را شاهد بودیم، اما باز هم در تلاش هستیم تا با طراحی و تدارک برنامه‌های متعدد و مستمر در همه بخش‌ها ‌و با اتکا به بسترهای حمایتی در نظام جمهوری اسلامی و دولت دهم این رشد و تعالی ادامه یافته و گسترش یابد.

وی تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود و رویکرد و اساس آن فرهنگ بود، هنر ما هنر اسلامی است، پیش از انقلاب‌ با نوع نگاه منحط غربی آلوده شد، اما باز هم بعد از انقلاب اسلامی هنرمندان ما با تقویت آموزه‌های دینی و بهره‌گیری از دستورات اسلامی خالق آثاری ناب و ماندگار در همه حوزه‌ها شدند.

سعیدی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با سکانداری امام راحل و همچنین رهبر فرزانه انقلاب و همه نقش آفرینان در جمهوری اسلامی توانسته است، شایستگی ایران را عالم‌گیر کند و جهان را تحت تأثیر خود‌ قرار دهد.

وی گفت: جهانی که سال‌ها با اشکال گوناگون و ظاهر فریب‌، متأثر از افکار پوچ قدرت‌های استکباری قرار گرفته بود، هم اکنون با خیزش و موج عظیم انسان‌های بیدار و آگاه روبه‌رو است که جذب اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی شده‌اند.

مدیر‌کل ارشاد استان کرمان ابراز داشت: پیام این گرایش و توجه به هنرمندان متعهد ما این است که در نهایت صلابت، حرکت و تولید آثار هنری خودشان را شتاب ببخشند، زیرا تشنگان معرفت و معنویت در تمام دنیا به دنبال دریافت افکار و اندیشه‌های نظام اسلامی هستند و این نگرش‌ها در قالب و قامت موزون هنر و تجلی فرهنگی‌، بسیار اثر‌گذار و مؤثر‌تر است.

سعیدی عنوان کرد: بر همین مبنا در حوزه خدمتگزاری فرهنگ و هنر کشور ما گام‌های خوبی برداشته و ما هم در تداوم این تلاش‌ها در صدد هستیم که مجموعه فعالیت‌ها در این زمینه را با شتاب بیش از پیش دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه زیر‌ساختاری در صدد هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم تا اساتید و پیشکسوتان فکر و هنر و اندیشه بتوانند با فراغ بال‌، آثار و تولیدات خودشان را در معرض دید علاقمندان قرار دهند.

سعیدی افزود: بر همین اساس به دنبال توسعه فضای موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان بودیم و با حمایت‌های استاندار کرمان این امر شکل گرفته است و فاز دوم موزه صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از فاز دوم موزه هنرهای معاصر فضایی برای نمایش دائم آثار هنرمندان مطرح و پیشکسوت کرمان در نظر گرفته شده که آثار آنها به صورت ثابت به نمایش عموم گذاشته شود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول