اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودبار خبر داد

اجرای 5 پروژه ملی در رودبار

خبرگزاری فارس: فرماندار رودبار از اجرای پنج پروژه ملی در این شهرستان خبر داد.

اجرای 5 پروژه ملی در رودبار

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، ایرج موذن در همایش تجلیل از بازنشستگان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اظهار کرد: رودبار به لحاظ دارا بودن سابقه 3 هزار ساله تاریخی یکی از شهرستان‌های متمدن است.

وی ادامه داد: این شهرستان با هفت شهر، چهار بخش و بیش از 180 روستا دارای سن اداری 53 ساله است.

این مسئول، زلزله سال 69 را مهم‌ترین و تلخ‌ترین حادثه و رویداد مردم رودبار دانست و گفت: آثار زلزله در برخی نقاط رودبار همچنان باقی است و خاطره زلزله 69 هرگز از یاد مردم بیرون نمی‌رود.

وی وجود یکی از بزرگ‌ترین سدهای بزرگ کشور، سرو هرزویل با سه هزار سال قدمت و رویش گل زیبا و نادر سوسن چلچراغ در عمارلوی رودبار را بخشی از ویژگی‌ها و موهبت‌های خدادادی این شهرستان برشمرد.

موذن به ادامه روند اجرای پروژه 11 کیلومتر آزاد راه رشت‌-‌قزوین اشاره کرد و افزود: آزاد راه رشت-‌قزوین از سال 78 وارد مرحله اجرایی شد و در دولت نهم و دهم به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی 11 کیلومتر آزاد راه حدفاصل رودبار-‌منجیل نیز با پیگیری و همراهی و همدلی، ائمه جمعه، فرماندار، نماینده مردم در مجلس و مسئولان اجرایی استان و شهرستان آغاز شده است.

این مسئول، تجهیز کارگاه عملیات اجرایی 11 کیلومتر را از اقدام‌های اولیه اجرای این پروژه عنوان کرد و متذکر شد: مقدمات آغاز عملیات اجرایی پروژه انجام شده و برای استقرار کارگاه پروژه زمینی از طرف شهرداری منجیل در نظر قرار گرفته است.

وی، رونق کشاورزی در رودبار را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: توسعه کشاورزی یکی از ویژگی‌های این شهرستان است و با استفاده بهینه می‌توان مشکل بیکاری را کاهش داد.

موذن، از اختصاص دو هزار هکتار اراضی برای توسعه و ترویج صنعت کشاورزی در رودبار خبر داد و اذعان کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته این مقدار از اراضی برای توسعه و ترویج امورات تولیدی و بخش کشاورزی به افراد واجد شرایط و بیکار اختصاص می‌گیرد.

وی توسعه مشاغل مرتبط با زیتون در رودبار را مورد تاکید قرار داد و گفت: تا کنون کارخانه‌ها و فرآورده‌های وابسته به زیتون در این شهرستان انجام نگرفته است.

فرماندار رودبار، به اتخاذ تصمیمات کارشناسی برای ایجاد تحول این بخش اشاره کرد و افزود: افزایش اراضی کشت زیتون و ایجاد کارخانه فرآوری محصولات زیتون از جمله اهداف است.

وی همراهی، همدلی و بهره‌گیری از آموخته‌ها و دانش بازنشستگان و پیشکسوتان را در این راستا مثمر ثمر خواند و تصریح کرد: بهره‌گیری از تجربیات بزرگان و پیشکسوتان در کنار علم بسیاری از مسایل و مشکلات را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول