اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل توسعه و نوسازی مدارس کردستان خبر داد

اتمام 111 پروژه آموزشی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل توسعه و نوسازی مدارس استان کردستان از اتمام 111 پروژه آموزشی در سطح استان خبر داد.

اتمام 111 پروژه آموزشی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی شیرزادی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: این تعداد پروژه با 609 کلاس درس پایان یافته و اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 هزار و 510 ساختمان آموزش و پرورش در سطح استان وجود دارد، افزود: از این تعداد 2 هزار و 141 ساختمان روستایی و یکهزار و 369 ساختمان نیز شهری هستند.

وی تعداد کل کلاس‌های درسی آموزشی استان را 13 هزار و 257 کلاس عنوان کرد و گفت: مساحت کل کلاس‌های استاندارد استان نیز 343 هزار و 797 مترمربع است.

مدیرکل توسعه و نوسازی مدارس استان کردستان یادآور شد: این اداره کل بازوی توانمند آموزش و پرورش استان است و در این راستا تمام توان و نیروی خود را برای افزایش و نوسازی فضاهای آموزشی استان به کار می‌بندد.

شیرزادی تصریح کرد: اعتبار نوسازی استان در سال 90 بالغ بر 60 میلیارد و 68 میلیون تومان بوده است که شامل فصول آموزش استانی، فرهنگ و هنر، تربیت بدنی، آموزش بنیاد برکت، بنیاد علوی و تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس است.

وی به تعداد پروژه‌های مقاوم‌سازی شده در سال 90 اشاره کرد و گفت: انجام 99 پروژه با 616 کلاس درس و 90 هزار و 983 مترمربع زیربنا آغاز شد.

وی بیان کرد: در مهرماه سال‌گذشته نیز 48 پروژه احداث، تجهیز و تحویل داده شد که این مهم نیز از اقدامات ارزنده اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان به شمار می‌رود.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان کردستان اضافه کرد: در حال حاضر یکهزار ساختمان آموزشی در استان نیازمند مقاوم‌سازی است که باید در این راستا نیز تلاش جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول