اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن نیر:

618 واحد مسکن در نیر مقاوم‌سازی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن شهرستان نیر گفت: در سال‌های اخیر با حمایت دولت خدمتگزار در بحث مقاوم‌سازی مساکن روستایی 618 واحد مسکن کم دوام روستایی در نیر نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

618 واحد مسکن در نیر مقاوم‌سازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم محمدپور در همایش گرامیداشت هفته بنیاد مسکن در نیر اظهار داشت: در سال گذشته بالغ بر 61 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده و آنها توانسته‌اند واحدهای مسکونی کم دوام خود را بهسازی و مقاوم‌سازی کنند.

وی از صدور پایان کار برای دو هزار واحد مسکن روستایی خبر داد و تصریح کرد: سهم مقاوم‌سازی این شهرستان در سال جدید 400 واحد است.

محمدپور در مورد تولید مسکن مهر در این شهرستان به عنوان شهر زیر 25 هزار نفر خاطر نشان کرد:این تعداد واحد مسکونی در نیر و کورائیم با عقد قرارداد احداث می‌شود که امیدواریم تا پایان امسال بخشی از آنها به متقاضیان تحویل داده شود.

این مسئول اضافه کرد: در مجموع در حوزه ساخت و ساز بنیاد مسکن برای 721 نفر اشتغالزایی شده است.

وی همچنین از صدور سه هزار جلد سند مالکیت روستایی خبر داد و بیان کرد: این تعداد اسناد مالکیت در 23 روستا و بخش کورائیم صادر شده است.

به گزارش فارس، رئیس بنیاد مسکن نیر از اجرای طرح هادی در 13 روستا خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای طرح هادی در شهرستان نیر در 41 روستا تهیه طرح هادی انجام شده و در 20 روستا نیز شکل اجرایی به خود گرفته است.

در این جلسه فرماندار شهرستان نیر در سخنانی با گرامیداشت دهه افتتاح حساب 100 امام و تشکیل بنیاد مسکن از سوی امام راحل افزود: این اقدام نشان از علاقه ویژه امام (ره) به مسئله ساخت مسکن و سرپناه برای محرومان جامعه بود که از برخی ناکاستی‌ها رنج می‌بردند.

سید حمید عباداللهی تصریح کرد: در حالی که در دوران پهلوی به دلیل بی‌عدالتی‌ها ضعف و نارسایی‌ها و خواسته‌های مردم انباشت شده بود، امام راحل در اولین سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اقدام به افتتاح حساب 100 و تأسیس بنیاد مسکن کردند تا این مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شده و مطالبات مردم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر کنترل و نظارت بیشتر بر ساخت و سازها در حوزه بنیاد مسکن و ارتقای کیفیت تولیدات در این زمینه خاطر نشان کرد: با بهره‌گیری از کار و سرمایه ایرانی در توسعه همه‌جانبه به ویژه عمران و آبادانی باید با شتاب بیشتر حرکت کرد.

به گزارش فارس، در شهرستان نیر همچنین با حضور معاون عمرانی و شهردار نیر عملیات اجرایی تعریض پل قرمز آغاز شد.

شهردار نیر در این مراسم گفت: عرض گذر پل فعلی شهر جوابگوی حجم زیاد تردد خودروها نیست و این تعریض با هدف روان‌سازی ترافیک انجام می‌شود.

شجاع اقبالی ورود روزانه 30 هزار مسافر به این شهر را یادآور شد و افزود: تعریض این پل با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 300 میلیون ریال از محل ماده 10 انجام می‌شود که با تعریض آن عرض پل به 17 متر رسیده و گذرگاه چهار بانده می‌شود.

وی از تکمیل و بهره‌برداری این پل تا دو ماه آینده خبر داد و خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم در زمان حجم سفرهای تابستانی و آغاز مسافرت‌ها این کار به سرانجام رسیده و مشکل تردد برطرف شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول