اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور عشایر استان بوشهر خبر داد

تولید سالانه 28 هزار تن محصول توسط عشایر استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور عشایر استان بوشهر از تولید سالانه بیش از 28 هزار تن محصول توسط عشایر استان خبر داد.

تولید سالانه 28 هزار تن محصول توسط عشایر استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، علی ابراهیمی ظهر امروز در نشست با مسئولان دشتستان اظهار داشت: حمایت از عشایر و تقویت این قشر امر مهمی است و موجبات رشد کشاورزی و توسعه شهرستان می‌شود.

وی افزود: مشکلات عشایر و دغدغه‌های این قشر توسط کارشناسان این اداره کل بررسی شده و به فضل خدا و با همکاری همه مسئولان به تدریج و در حد توان برطرف خواهند شد.

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر با بیان اینکه بیش از پنج هزار خانوار استان بوشهر را عشایر تشکیل می‌دهند خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود بیش از 5 هزار و 320 خانوار عشایر در سطح استان فعال هستند و بیش از 32 هزار و 450 نفر جمعیت دارند که نقش مهمی در تولیدات دارند.

ابراهیمی از حضور 70 درصد عشایر استان در دشتستان خبر داد و افزود: بیش از 22 هزار نفر از جمعیت عشایر استان در دشتستان ساکن هستند.

 وی بیان کرد: دامداری، صنایع دستی و کشاورزی از مهم‌ترین فعالیت‌های عشایر است و در سال تولید ملی باید از عشایر تولیدکننده حمایت شود.

مدیر کل امور عشایر استان بوشهر از تولید بیش از 28 هزار تن محصول توسط عشایر استان خبر داد و اذعان داشت: تولید سالانه شش هزار و 500 تن گوشت قرمز، 12 هزار تن سایر فرآورده‌های دامی و 10 هزار تن محصولات زراعی و باغی از مهم‌ترین تولیدات این قشر است.

ابراهیمی گفت: تولید بیش از 30 هزار متر مربع صنایع دستی از قبیل فرش و گلیم و سایر مصنوعات از جمله فعالیت‌های مهم عشایر استان است.

وی یادآور شد: سرکشی به عشایر و آشنایی با مشکلات آنها در دستور کار قرار دارد و امیدوار هستیم رضایت خاطر این قشر را فراهم کنیم.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول